Habár a kisebb-nagyobb figyelmesség eddig is az igazi luxusmárkák és -üzletek sajátja volt, úgy tűnik mostantól kiemelt figyelmet kapnak vásárlóik. A miértre egyszerű a válasz: azért, mert kifizetődő.
A Hermės torontói üzletében például egy hirtelen ötlettől vezérelve december elején bevezették az ingyenes személyre szabott gravírozást, persze csak azokra a tárgyakra, melyeknek ez jól áll. Az eredmény közel kétszeres forgalom volt az előző év decemberéhez képest. Még ha nem is állíthatjuk azt, hogy kizárólag ennek a gesztusnak volt köszönhető - amit a luxusmárka vásárlói amúgy is ki tudnának fizetni -, az üzletvezető szerint mindenképpen hozzájárult a remekül sikerült hónaphoz.
A képlet tulajdonképpen egyszerű: új törzsvásárlókat az elkövetkező egy-két évben - az ázsiai piacot leszámítva - nemigen fognak tömegesen szerezni a luxusmárkák, így a figyelem a régi vevők megtartására koncentrálódik. A tapasztalatok szerint velük sincs mindig egyszerű dolguk, hiszen sokuk a korábbi évekhez képes - okkal, vagy ok nélkül - visszafogja luxuskiadásait. Őket kell meggyőzni arról, hogy lojálisak legyenek az adott márkához, ennek kulcsa pedig a személyes gesztusokban - és nem a leértékelésben - rejlik.
A fentinél jóval látványosabb akcióval is készült a Hermės kanadai divíziója, amivel gyakorlatilag egy romantikus hódítóvá vált. A “figyelmesség különböző megnyilvánulásai” nevű program keretében ugyanis virágokat, valamint színházjegyeket küldtek leghűségesebb vásárlóiknak. Az eredmény? 24 óra alatt annyi megrendelést vettek fel, amennyit általában egy hét alatt szoktak.
Nem csak a Hermės csinál mostanság ilyen akciókat: a Tiffany például személyre szabott e-maileket és Facebook üzeneteket küld legjobb vevőinek, de bevett náluk a kézzel írott levél is. Ebben személyre szabottan ajánlanak új, vagy a közeljövőben érkező termékeket, melyek véleményük szerint tetszene az adott vevőnek. Ha Ön találna a postaládájában egy ilyen levelet kedvenc márkájától, benézne az üzletbe?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.