Miközben a borok iránti kereslet hozza az elvárt szintet - legyen az a néhány száz forintos, vagy éppen az aukciókon rekordösszegekért elkelt -, addig a szőlőnedű buborékos változata sorozatban második éve szenved. Tavaly világszerte 9,1 százalékkal csökkentek a pezsgő eladások, elsősorban az Európán kívüli piacok gyengélkedésének köszönhetően.
A Pezsgőszövetség (Interprofessional Committee of Champagne Wine) adatai szerint 2009-ben összesen 293,3 millió üveggel vásároltak világszerte az italból, amely szülőhazájában, a franciáknál továbbra is stabil eladásokat produkál. Az összességében 17,4 százalékkal visszaeső EU piacáért az Egyesült Királyság, Olaszország és Spanyolország a legnagyobb felelős. Európán kívül a Japánok és az amerikaiak ittak a korábbinál feltűnően kevesebb pezsgőt, sőt még az orosz és a kínai fogyasztás is elmaradt a várakozásoktól.
A pezsgőmágnások mindenesetre bizakodók, hiszen a nem túl izmos eladási mutatók mellett a tavalyi év utolsó két hónapjában már valamiféle növekedést véltek felfedezni, ami reményeik szerint idén minimum szinten tartja a 2009-es eladásokat. A pezsgő-eladások drasztikus csökkenése szerintem inkább az alapvető imázsával van összefüggésben, miszerint ezzel koccintunk sikereinkre. Gazdasági értelemben pedig ezekből nem 9,1 százalékkal akadt kevesebb, mint 2008-ban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.