Tízmillió forint igazán nem nagy összeg egy ízig-vérig exkluzív autóért, hiszen a gyártók alsó hangon is kétszer, de inkább négyszer-ötször ennyit kérnek egy vérbeli luxusmodellért. Egészen más azonban a helyzet, ha egy olyan tízmillió forintos autóról van szó, amelyik kizárólag a klubház és a 18 lyuk közti ingázásra készült. Ennyibe, pontosabban 39 ezer euróba kerül ugyanis a világ legdrágább golfautója, amely már tényleg a burzsujság netovábbja.
A dán Garia korábban is készített méregdrága golfautókat, hiszen a társadalmi rangot a pályán is reprezentálni kell, legutóbbi munkája azonban túltesz minden eddigin. A Garia Edition Doleil de Minuit minőségében valóban felveheti a versenyt a legdrágább utcai autókkal, mi több kimondottan sportautós megoldásokkal is bír. A tető például karbonból készül annak érdekében, hogy a súlypont minél alacsonyabban legyen, elöl pedig kettős keresztlengőkaros felfüggesztést találunk, ami a jobb úttartást hivatott elősegíteni. Habár a menetteljesítményeket - ami ugyebár tudjuk, hogy élet-halál kérdése a golfpályán - nem árulták el, azt ellenben igen, hogy a Edition Doleil de Minuit a finnországi Valmetben készül, közvetlenül a Porsche Cayman és Boxster mellett.
A dánok figyelme azonban szerencsére nem csak a haszontalan dologra koncentrálódott, így kimondottan praktikus megoldások is kerülhettek a rendhagyó golfautóba. Ilyen a beépített hűtő, amelyik segít felfrissülni az izzasztó helyzetek után, de a regeneráció a kétszínű bőrből varrott ülésekben is folytatódhat, amelyek felett alcantara tetőt találunk. A Garia amúgy pontosan olyan színűre fényezi a golfautót, amilyet a vásárló kér, ez az eddigi tapasztalatok szerint leggyakrabban megegyezik utcai autójuk színével.
A tízmillió forintos golfautót e hónapban mutatják be Monacóban, ahol bizonyára számos megrendelést kap majd a célközönség apraja-nagyjától.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.