Nekünk is tetszik a Mercedes '70-es évekbeli tanulmányautója, a C111-III, így bizonyos szempontból megértjük a tolvajokat, akik kísérletet tettek eltulajdonítására. Bocsánat, a tolvaj szó itt bók lenne, hiszen a sikertől rendkívül messze voltak ezek a szerencsétlenek. A ritka Mercedes tanulmányautót kamionnal szállították Stuttgartból, a cég központjából a brit Brooklandsbe, a rablók pedig akkor csaptak le, mikor a kamion a kompra várakozott a La Manche csatorna francia partjánál. Az ötlet, hogy amíg a sofőr unatkozik, addig szépen kitolatnak az 1977-es sirályszárnyas prototípussal igazán nem lett volna rossz. Csakhogy pechükre a kocsiban egyáltalán nem volt motor. Így azon kívül, hogy megsérült a kocsi egyik első sárvédője és sirályszárnyas ajtaja, más baja nem lett az autónak.
Tényleg kár lett volna a kocsiért, ha ilyen szerencsétlenek karmai közé kerül: a kísérleti karosszériába szereltek turbós benzines, Wankel- és dízelmotort, amikkel egy csomó sebességi rekordot állított fel az autó: egy kései V8-as duplaturbós 500 lóerős változat például 408,78 km/h-val száguldott 1979-ben a nardói tesztpályán. De vajon mire kellett a tolvajoknak egy ilyen rendkívül ritka autó? Szétkapták volna darabjaira, és viszik Ukrajnába? Ennél életszerűbb verzió, hogy esetleg valami ínyenc, ám spúr burzsuj szerette volna ellopatni magának a C111-est. A pontos részleteket viszont sajnos homály fedi.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.