Órák a kastélyból: az Andrássy útra érkezett a Franck Muller


Egy vitrin az Andrássy útról

Hogy egy igazi ínyenc minimum olyan svájci órát vesz, ami akár Napóleon csuklóján is lehetett volna, miközben éppen diadalmasan bevonult Milánóba? Ugyan már! A műértő burzsujoknak ugyanis egy óra esetében sem feltétlenül az évszázados múlt számít, sokkal inkább az, mennyire tudja felkelteni a birtoklási vágyat. Zsenge, mindössze 17 éves kora ellenére pedig utóbbiban verhetetlen a Franck Muller, ami hétfő óta hivatalosan is kapható Magyarországon.


A mester egyik kedvencével

Hogy miért korszakos zseni az 57 éves Franck Muller? Leginkább azért, mert rájött, hogy a gazdagok az első osztályon is túlmutató minőség ellenére kissé unják a letisztult, elegáns, neves és roppant drága svájci órákat. Ezért kezdett el másképpen gondolkodni: ennek eredménye, hogy a számok egyes modelleken látszólag minden rendszert nélkülözve követik egymást, vagy például az óra mindig delet mutat. Funkcióját persze mind a példaként felhozott Crazy Hours, mind pedig a Secret Hours tökéletesen ellátja: előbbinél az óramutató mindig a helyes értékre ugrik, utóbbi pedig egy gombnyomásra megmutatja a pontos időt. A Secret Hours filozófiai háttere sem mindennapi gondolkodásra enged következtetni: a svájciak azt mondják, hogy az óra csak a tulajdonosának, és ne másoknak mutassa meg a pontos időt, másrészt annak se kelljen hárompercenként ránéznie; engedhesse meg magának a lazán értelmezett idő luxusát.


Ez még számítógépes grafika, de pontosan ilyen lett az Andrássy úti üzlet

Az a tény, hogy ennyire keményvonalas luxusórákat lehet kapni az Andrássy úton, egy kicsiny, de lelkes hazai csapat munkáját és elhivatottságát dícséri. Az üzletet jegyző három üzletember korábban is Franck Muller rajongó volt, ám amikor belekezdtek a tárgyalásokba, még nem gondolták, mennyire simán fog menni a budapesti üzletnyitásról való egyeztetés a keményfejűségükről ismert svájciakkal. Ennek eredménye, hogy végül egy magyar tervező, Farkas Zoltán álmodhatta meg az amúgy igazán szépre, egyedire és ízlésesre sikerült 125 négyzetméteres üzletet, amely magának Franck Mullernek is annyira tetszett, hogy felkérte a belsőépítészt a márka monacói kiállítási standjának kialakítására. A régióban egyedülálló monobrand üzlet a 44. a világon, a márka legfőbb piaca pedig az amerikai és az ázsiai kontinens.


Két példány a kínálatból: egy Grand Prix és egy Master Banker

“Pár nappal a nyitást követően még nem érdemes forgalmi adatokról beszámolni, a kezdeti fogadtatás alapján azonban bizakodók vagyunk” - árulta el a Burzsujnak Ménesi Zsolt, a Franck Muller Hungary Kft. ügyvezetője. Mi tagadás, volt már olyan nap, amikor tucatnyi érdeklődő ment be az üzletbe, akik nyilván nem mind egy új Franck Mullerrel a csuklójukon távoztak, de nem is ez a szokás. Ménesi szerint a luxusórások többsége harmadik alkalommal vásárol, mivel ez egy olyan döntés, amit nem érdemes és nem is szabad elkapkodni. Igaz, volt már olyan külföldi, aki úgy ment be a boltba, hogy 3 óra múlva indul a gépe és igazából kéne neki egy óra. Magyarok és külföldiek amúgy az eddigi tapasztalatok alapján fele-fele arányban térnek be az Andrássy út 20-ba, ami a márka relatív ismeretlenségét tekintve jó aránynak tűnik.


A cég központja, a Genthod városában található Watchland

A márka szellemiségét legjobban talán a Baselworld-höz való viszonyulásuk példázza. A világ legnevesebb órakiállítását ugyanis a Franck Muller tudatosan bojkottálja, noha azon gyakorlatilag mindenkinek kötelező a megjelenés, aki számít. Muller úr azonban úgy döntött, nem áll be a futószalagra, helyette a kiállítás idejére kibérel Basel mellett egy kastélyt és a kiállítási napok kora estéin, amikor már mindenkinek elege van az órákból és az egész napos rohanásból, Rolls-Royce-okat küld a VIP vendégekért. A limuzinok a Baseltől néhány kilométerre található kastélyba viszik a kiválasztottakat, ahol egész estés órabemutató és parti vár rájuk. Mennyivel stílusosabb már mindez, mint egy kiállítócsarnokban mutogatni a méregdrága portékát?!


Egy tourbillonnal szerelt FM, az Aeternitas Mega 4

És hogy mennyivel a zsebünkben szálljunk fel a kisföldalattira Franck Muller órát vásárolni? Legkevesebb 2,2 millió forinttal, itt ugyanis ennyibe kerül a legolcsóbb, női kvarcszerkezetű óra. A határ nagyjából a csillagos ég, a jellemző azonban az 5-6 millió forintos árcédula. Az árak hallatán jogos a szívinfarktus, ennyire magas átlagárú órákat ugyanis egyik üzlet sem kínált eddig Magyarországon, a Franck Muller órákban azonban lehet látni azt a hozzáadott értéket, ami az árat indokolja. Az a tény, hogy a cég bevételének legnagyobb részét a kutatás-fejlesztési részleg emészti fel, tökéletesen átjön a végterméket nézegetve is, bár ettől függetlenül nyilván itthon kevesek kiváltsága lesz mondjuk egy Double Mystery.


Pillanatkép a megnyitóról

Szerelmi történet azonban így is előfordul: akadnak olyan vevők (külföldön), akik tejesen átlagos keresettel rendelkeznek, de olyan reménytelenül beleszeretnek egy FM órába, hogy eldöntik, ha törik, ha szakad, nekik is kell egy ilyen. Tíz-tizenöt év múlva pedig visszatérnek a szalonba, kifizetik álmaik órájáért kért néhány milliót és életük végéig boldogan használják azt. Ha velük azonosulni nem is, megérteni a látottak után meg tudom őket.

Fotó: Franck Muller

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr402093480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása