Elsőre pont úgy néz ki, mint azok a dekorációs képek, melyekre az Ikeában lehet szert tenni, ezúttal mégsem egészen erről van szó. Az ominózus kólásüveget ábrázoló festményért ugyanis a Sotheby’s New York-i aukcióján licitáltak, ahol az egymásra ajánlások meg sem álltak 35,36 millió dollárnál, vagyis közel hétmilliárd forintnál. Ehhez persze Andy Warholra is szükség volt.
A világhíres pop-art festmény egyfajta lakmuszpapírja is a műkincs-piacnak, ami a válság-üzemmód bejelentése óta Európában és az Egyesült Államokban is erős visszaesést mutatott. A - micsoda meglepetés! - Coca-Cola című képet korábban 25 millió dollárra becsülték, a műértők szerint pedig az impresszionista művek iránti fokozott lelkesedés húzza magával a pop-art kategóriát is. A lényeg az egészből az, hogy immár újra nem tartják cikinek, vagy nem számít szociális érzéketlenségnek vagyonokat költeni egy-egy műkincsre, legyen az évszázados múltú, vagy akár a hatvanas években készült darab. A héten amúgy nem csak a Coca-Cola, de egy másik Warhol mű, a The Men in Her Life is új tulajdonoshoz került, egy laza 63,4 millió dolláros (12,4 milliárd forintos) tranzakciót követően.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.