Jól lehetett keresni a válságban a különböző luxus befektetési alapokkal, persze csak akkor, ha ügynök voltál, aki rásózta a papírokat a balekokra némi jutalékért. Ügynök-katonák hada fektette a magyar ügyfelek pénzét olyan unit-linked termékekbe, amik nagy része ígéretesnek tűnő luxusalapba ment és porladt rövid időn belül a felére. Mentségükre legyen szólva, hogy más hasonló alapok is szinte ugyanolyan rosszul mentek, a Castlestone Modern Művészeti Alapja például 20 százalékot esett, Vintage Bor Alapjuk pedig 33 százalékot zuhant a válságban. Ennél nagyobb bukta már csak az amerikai luxusingatlan alapokkal volt elérhető. Ja, nem is, bocsánat, a rekorder egy ismerősöm, aki valami madeirai ingatlanberuházással próbálkozott, de inkább nem is írom le mennyit vesztett, mert a szám szinte már kegyeletsértés. De ahogy a tőzsdén is sokat lehetett kaszálni a nagy zuhanás után, úgy az alapokba is visszatért az élet. Ezek jó része újra prosperál, sőt, vannak új, izgalmas befektetési lehetőségek is, amik közül a kedvecem a zürichi Count of Custoza Family Office.
A neve is jól hangzik: „gróf Custoza iroda”, szuper. Nem fogjátok elhinni mibe (is) fektetnek. Nagy értékű, tökéletes állapotú, ritka luxus- és sportautókba. Ferrarikba, Bugattikba, Mercedesekbe, Facel Vegákba, Porsche 356-osokba és így tovább. Nézzétek csak meg a honlapjukat, befektetési stratégiájuk szerint az autókat nem csak adják-veszik, hanem bérbeadják forgatásokra, rendezvényekre és múzeumoknak, a bevétel pedig szintén termel némi profitot. Az is szimpatikus, hogy nem ragaszkodnak mindenáron a veteránautókhoz: ha a piaci körülmények úgy diktálják, csökkentik az autók arányát a portfólióban, akár egészen nulla százalékig. Normális esetben az arányuk 20 és 100 százalék között van (átlagban 70 százalék). Az alap menedzserei egyébként autógyárak részvényeibe is fektetnek és minden kapcsolódó iparág papírjaiba – gondolom ebbe még akár egy kis Mittal acél is belefér. Erre nyilván azért van szükség, mert a többmilliós veterán Bugatti 57SC-k piaca nyilván nem olyan likvid, mint a tőzsde. Lehet, hogy elsőre inkább jópofa, mintsem ésszerű befektetésnek tűnik öreg autókba invesztálni, de a számok elég vonzónak tűnnek: a Count of Custoza 2003 és 2009 között évente átlagosan 29 százalékos hozamot produkált, szóval nem balfaszokról van szó. Már hívom is a brókeremet a Cashline-nál.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.