Vegyél Pradát vagy sem?
A luxus Ázsiába megy, ez most már minden tekintetben igaz. Eddig az egyes márkák csupán üzletekkel jelentek meg egyre nagyobb számban a régióban, most viszont már nem csak a vásárlók, de a befektetők pénzére is hajtanak. Egészen pontosan megint minden Kínáról szól. A McKinsey tanácsadó cég szerint 2015-re a luxusmárkák forgalma elérheti globálisan a 27 milliárd dollárt, melynek 20 százaléka származhat majd az ázsiai országból.
 
E hét csütörtökön zárult a Prada, az olasz luxus cég nyilvános tőzsdei részvénykibocsátása. (A cég 95 százaléka eddig családi tulajdonban volt.) A ruhák, táskák, cipők és egyéb kiegészítők után mostantól tulajdonos is lehet bárki, de ha eddig lemaradt, akkor sincs baj, hiszen június 24-től a Hongkong-i tőzsdén Prada részvényeket is vásárolhatunk.  A cég nem az első a nagy európai luxusmárkák közül, mely a hongkongi tőzsdére lép, de ő lesz az első olasz, amelynek részvényeivel ott kereskednek. (A külföldi cégeknek egyébként nincs lehetőségük a sanghaji tőzsdei bevezetésre, így a kínai befektetőket csak így érhetik el.)
Az IPO kiváló marketingfogás is a hatékony tőkeszerzés mellett. Az ázsiai vásárlók ugyanis a legmárkatudatosabbak a világon, így ha egyszer sikerült őket „megfogni”, akkor valóban dől a pénz. A kibocsátásból befolyó összeget természetesen a legdinamikusabban fejlődő távol-keleti piacon, Kínában fordítaná további terjeszkedésre a vállalat, mely továbbra is a leggyorsabban növekvő piaca a luxusmárkáknak.
 
 
Az biztos, hogy Pradát birtokolni jó dolog, de vajon tulajdonosnak lenni is az? Na, ez már kérdéses. A Buda-Cash Brókerház elemzése szerint ugyan a cég nettó eredménye tavaly több mint duplájára, 250 millió euróra ugrott, amelyben jelentős szerepet játszott az ázsiai-csendes óceániai régióban bekövetkezett 63 százalékos bevételnövekedés, de a leendő befektetőknek csupán a kibocsátási ársáv (39,5 - 45,25 hongkongi dollár) alján sikerült értékesítenie a 16,5 százalékot jelentő csomagot. A részesedésért persze így is 2,14 milliárd amerikai dollárt kaptak, ami alapján azért mégis egy 13 milliárd dollárt érő cégről van szó.
 
De. Az eladási ár az idei eredménybecsléssel számolva 23-as P/E-t jelent, ezzel szemben az LVHM esetében ez a mutató 18, a Burberry hasonló értéke pedig 22. A kisbefektetők részéről ráadásul igen lanyha volt az érdeklődés, a kibocsátás sikere az intézményi befektetők érdeklődésének volt köszönhető, ők vitték el ugyanis a felkínált mennyiség 95 százalékát. Ez persze jó hír is lehet, hiszen ők azért hosszabb távon gondolkodnak.
A Buda-Cash elemzője azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy az elmúlt egy hónapban több európai vállalat is próbálkozott itt részvénykibocsátással, ezek a sok esetben túljegyzéssel zárult kibocsátások a várakozásokkal ellentétben az új részvényesek számára - legalábbis egyelőre - gyenge tőzsdei debütálást hoztak. A néhány napja bemutatkozott Samsonite például alacsonyabban forog a kibocsátási árnál.
 

A részvények várhatóan az „1913”-as ticker alatt fognak szerepelni a hongkongi tőzsdén, utalva a cég alapításának évére. A Prada esetében egyébként az elmúlt években már háromszor halasztották el részvény kibocsátást, így ha másnak nem is, ennek legalább most lehet örülni.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr272997280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása