Fáradságos munka a könnyed elegancia
Schiffer Miklós stílustanácsadó (Fotó: Nánási Pál)
 
Ez az interjú eredetileg a múlt pénteken megjelent Toplista Stílus magazinba készített anyag hosszabb változata. A Toplista Stílus a tavalyi nagysikerű Luxus utódja, aminek elkészítésében jelentősen közreműködtünk. Egyétek-vegyétek!
 
A saját stílust tudatosan is fel lehet építeni, de ehhez következetesen be kell tartani azokat az elemeket, amelyek az egyéniségünket jelentik, tartja Schiffer Miklós stílustanácsadó.
 
A stílusos öltözködést tekintve fejlődtünk valamit az elmúlt húsz évben?
 
Igen, de messze nem eleget. Nálunk ugyanis hiányzik az a réteg, amelyik példát mutatna, formálni tudná a közízlést. Természetesen haladunk előre, de néha megtorpanunk. Ez utóbbi jellemzi az elmúlt időszakot is, ami azért is érdekes, mert egyre több márka van jelen, még sincs komoly változás. A fiatalok szerencsére kivételek, náluk van igény és érdeklődés a divat iránt, ráadásul ők már mernek bátrak lenni.
 
Ez csak bátorság kérdése?
 
Egy kicsit félünk egyéniségek lenni, nem szoktuk meg, hogy öltözködésünkkel is kifejezzük magunkat. A magyar társadalom ugyanis nehezen tűri, megszólja az ilyen embereket, a legtöbben így inkább beolvadnak a tömegbe. Emiatt viszont az öltözködés és ezen keresztül kifejezhető énkép sem lényegbevágó. Csak keveseknek fontos, hogy alacsony vagy éppen magas az inggallér vagy hogy esetleg az ing duplamandzsettás-e. Nem merünk újítani sem és nem szakadunk el a konvencionális dolgoktól. Élénk színek, különböző minták – ezeket, mi magyarok, nem igazán fogadjuk el, nekünk még egysíkú az öltözködési kultúránk.
 
Mindez megtanulható?
 
A stílus alapvetően adottság, érzék, de egyben megtanulható folyamat is. Sokat segít, ha ezt látjuk magunk körül. Nyitott szemmel kell járni, ellesni dolgokat, ami alapján tudatosan fel kell építeni magunkat. Stílusos ugyanis csak akkor lesz az ember, ha vannak stílusjegyei. Tanuljunk meg bizonyos elemeket, amiben legyünk következetesek. A könnyed elegancia mögött igen komoly munka van. Mindez ráadásul nem is feltétlenül pénzkérdés: egy olasz átlagember nem jár drága ruhákban, ő jól kinéző ruhákat visel. A kettő pedig nem ugyanaz.
Ehhez fontos, hogy tudatosan vásároljunk. A ruhatárban az a jó, hogy nem kell egyszerre megvenni az összes darabot, azt viszont meg kell tanulni, hogyan épüljenek egymásra, miként lehessen egymással variálni őket ahhoz, hogy olyan végeredményt kapjunk, amilyet szeretnénk.
 
 
Nálunk nehéz a márkaépítés
 

Nem könnyű a helyzete magyar divattervezőknek, állítja Schiffer Miklós. A hazai vásárlói réteg, amelyik megengedhetné magának a minőségi darabokat, sok esetben inkább a neves külföldi márkákat keresi. Ennek persze a sznobság mellett más okai is vannak: nem lehet úgy értékesíteni, ha egy hazai tervező árai vetekednek a neves külföldi márkák belépő darabjaival, ráadásul sokan esnek abba a hibába, hogy csak estélyi ruhákat készítenek, miközben a hétköznapi viselet, mint a kosztüm, a blúz, a kabát, nem szerepel a kollekcióban. Üdítő kivételek persze mindig akadnak. 

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr253465137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása