Kezdjük mindjárt a legfontosabbal: akinek mostanra elege van a karácsonyi ajándékbeszerzés azon részéből, ami a best of christmas zenei válogatások - kilószámra mért műhó párosban testesül meg, az a Louis Vuittonban és az Emporio Armaniban biztos menedéket talál. Az Andrássy úti luxusüzletek idén kitettek magukért a karácsonyi dekoráció terén, az igazán jó hír pedig az, hogy kirívó ízléstelenséggel legfeljebb egy helyen találkoztunk.
A hagyományos karácsonyi hangulat a D&G-ben a legerősebb. A kirakatokban hatalmas fák - akár egy üvegtábla mögött kettő is -, rajtuk csillogó gömbdíszek, mindezt úgy, hogy még éppen nem lehet túlzásnak nevezni. Hiába, az olaszok nemcsak a karácsonyt imádják, de az ízlésficamot is csak hírből ismerik.
Hasonló utat választott a nemrég megnyílt Boggi is. Az eddig abszolút sikertörténetnek tűnő üzletben ugyan csak egy nagy karácsonyfa van, a kirakatban azonban már a műhó alatt pihennek az ajándékdobozok. Egy kicsivel több már itt is ízléstelen lenne, így azonban még éppen jó.
Más megoldást választott a Gucci. Karácsonyfa helyett ők inkább aranycsillagokkal operálnak, ami elég hülyén hangzik, a kirakatban mégis jól mutat.
Az Emporio Armani kirakatában - december 7-i ottjártunkkor - semmi karácsonyit nem sikerült felfedezni, ezzel a húzással pedig jó érzékkel célozzák meg azokat, akiknek mostanra a hátuk közepére kívánják az egész ünnepi hacacárét. Furának mindenesetre fura a jelenség.
Hasonló a helyzet a nemrég nyílt Capsulában is, annak egyik kirakatában azonban akad egy finom utalás arra, milyen ünnep is közeleg.
Az olasz márkák kirakatának különdíját a Zegna kapja, akiknél a kirakatban egy ezüstszínű rénszarvas áll, melyet kíméletlenül kibeleztek annak érdekében, hogy elférjen benne az ing-pulóver-öv trió. Mindezt súlyosbítja, hogy a szarvasszoborban még kis kékes ledeket is elhelyeztek, de enélkül is kiérdemelte volna az Andrássy út Legmorbidabb Karácsonyi Kirakata díját. Igaz, okkal védekezhetnek azzal, hogy legalább van benne ötlet, karácsonyfát a kirakatba támasztani mindenki tud.
A túloldalon lévő két nagy márka üzletéből mindkettő kakukktojás. A Burberry a klasszikus karácsonyi díszítés helyett stilizált hópelyhekkel aggatta tele a kirakatot, ami tökéletes döntésnek bizonyult. Egyfelől nem az a kötelező elcsépelt megoldás, ami mindenkinek a könyökén jön ki, másfelől viszont mégis kölcsönöz neki egyfajta téli/ünnepi hangulatot. Jelzésértékű, minimalista, jól eltalált.
A Louis Vuittonban viszont sem karácsonyfát, sem hópelyheket, sem egy árva gömbdíszt nem találunk. Elefántot azonban annál inkább: a franciák ugyanis a cirkusz szellemében gondolták újra a karácsonyt és bár a kettőnek nincs sok köze egymáshoz, a hangulat mégis magával ragadó. Ráadásul eszükbe sem jutott kibelezni és beletenni egy táskát, inkább sokkal stílszerűbben oldották meg ezt. Ügyes!
Fotók: JD Rockefeller
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.