Az új üzlet gyönyörű, a tőzsdei eredmények annál kevésbé
Immár nem csak az amerikaiaknak, de a Burberry tulajdonosoknak is gyásznap szeptember 11. Utóbbiakra persze nem csapott le váratlanul az ellenség, ugyanakkor bármelyik komoly cégnek több mint kellemetlen, ha egy nap alatt elveszíti értékének közel ötödét.
Márpedig a Burberry-vel pontosan ez történt. Az idén 156 éves brit luxusmárka kedden tette nyilvánossá üzleti második negyedévének eredményeit, ami elsőre messze nem indokolná a pánikot. A meglehetősen rövid közlemény szerint az egy évvel korábbihoz képest mintegy 6 százalékkal sikerült növelni a forgalmat, illetve hozzáteszik, hogy a március 31-én végződő üzleti évben valószínűleg a várakozásoknál - ami szerint 429 millió font körül lesz az adózás előtti nyereség - alacsonyabb lesz a profit.
Erre viszont robbant is a bomba: a részvények közel 19 százalékot zuhantak, vagyis egyetlen nap alatt 1,27 milliárd fonttal (!!!) csökkent a márka piaci értéke. A jelek pedig arra engednek következtetni, hogy ez több egy súlytalan tőzsdepániknál: azóta ugyanis bár kis mértékben, de tovább csúszik lefele a Burberry részvények értékei.
Hogy miért történik mindez? A hivatalos változat szerint azért, mert már a kínai gazdagok sem olyanok, mint a régi szép időben, amire egyébként valóban utalnak jelek, de azok inkább csak a növekedés mértékének lassulását mutatják. A nem-hivatalos, ám a sokkal valószínűbbnek tűnő okot inkább a márka politikájában, illetve jelenlegi kollekciójában kell keresni. A Burberry ugyanis afféle megfizethető luxusmárkaként lett sikeres, a britek pedig láthatóan inkább felfelé kacsingatnának. Ennek remek példái a jelenlegi kollekcióban található 195 fontos (68 ezer forintos) pólók, a 630 ezres virágmintás ruhák, vagy a bő kétmilliós aligátorbőr táskák - derül ki a Bloomberg tudósításából. A hírügynökség által megkérdezett divatszakemberek és vásárlók szerint is egyértelműen a túlárazottság a probléma, nem beszélve arról, hogy a márka portékái a különféle diszkontokban és outletekben is fellelhetőek, az eredeti ár töredékéért.
Mindez valószínűleg rányomta a bélyegét a napokban megnyitott legnagyobb, több mint négyezer négyzetméteres Regent Street-i Burberry üzlet megnyitójára, de szerencsére innen még bőven van visszaút.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.