Az eredmények alapján az LV vonata még mindig robog
A Burzsuj blog olvasói eddig is tudták, hogy a luxusmárkák nem panaszkodhatnak. A Kánaánnak persze sokak szerint vége, így van, aki a terjeszkedésben magának parancsolt megálljt, rosszabb esetben mások mondtak felette ítéletet, és 450 milliárd forintot bukott egy nap alatt. Nagy gond azonban nincs, amit a Best Global Brands most közölt listája is bizonyít. A 100 cég között 7+ luxusipari vállalkozás található, és ezek mindegyike javítani tudott az előző évhez képest. Persze itt is minden az Apple-ról szól.
A nyilvános adatok alapján dolgozó Interbrand több mint 10 éve adja közre a rangsort, amely a világ legértékesebb márkáit tartalmazza. Az értékelés során a pénzügyi teljesítményt, a fogyasztói döntésekben játszott részt, illetve a brandnek az adott cég szempontjából fontos ár- és profit meghatározó szerepét vizsgáljak. A mellékelt táblázatból látható, hogy a szektorból a Louis Vuitton elsősége megkérdőjelezhetetlen, de az is, hogy a többiek is törnek előre. Természetesen itt is vannak kiesők és új belépők: az Armani tavaly még szerepelt a rangsorban, helyette most jött a Prada, igaz, ő éppen tavaly hullott ki, így most lényegében csak visszadolgozta magát. (Az elmúlt néhány évben olyanok is távoztak, mint a Bvlgari, a Chanel vagy éppen a Rolex.)
Helyezés | Márka | Érték (milliárd USD) |
17. (+1) | Louis Vuiiton | 23,577 |
38. (+1) | Gucci | 9,446 |
63. (+3) | Hermes | 6,182 |
68. (+2) | Cartier | 5,495 |
70. (+3) | Tiffany&Co. | 5,159 |
82. (+7) | Burberry | 4,342 |
84. | Prada | 4,271 |
Zárójelben az előző évhez képest a változás
Az Interbrand listája szektorokba sorolja a cégeket, így ebben a táblázatban csak azok vannak benne, akiket ő a luxusipar nagyágyúi között tart számon. Ezzel szemben a száz vállalat között van még néhány, amely mondjuk ott a ruházat, az autóipar, vagy éppen az FMCG, esetleg a szeszipar jelöltje, de szerintünk mégis érdemes szólni róla a blogon. Elsősorban az olyan cégekre gondolunk, mint az idén a 91. helyen lévő Ralph Lauren, esetleg a Ferrari vagy a Porsche, de még talán a Moet&Chandon is...
A listát egyébként változatlanul a Coca-Cola vezeti, amely 77,8 milliárd dollárt ér, őt az IBM-et megelőzve az Apple követi. Az Apple egyébként a nyolcadik helyről jött fel, miután a száz cég közül a legnagyobb mértékben 129 % (!) százalékkal növelte értékét, amely alig több mint 1 milliárd dollárral marad el a Coca mögött.
A teljes lista itt elérhető.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.