"Nekem a Balaton a Riviera, napozni ott szeretek a homokon..." - vallja egy igazi magyar burzsuj. A magyar tengeren pedig illik hazai luxushajóval ringatózni, még hozzá olyannal, amely fából készül! A PEurope pont ilyen, klasszikus elegancia egy olyan manufaktúrából, ahol évente legfeljebb 15 darab készül. Természetesen kézzel, mindig a vevők igénye szerint! Nem is lehetne másképpen elkérni érte mintegy 20 millió forintot.
A Földközi-tengeren ugyan több Riva van, de a saját tervezésű luxushajókat gyártó Classic Boat még csupán alig hat éves múltra tekint vissza. Ugyanakkor nem teljesen nulláról indultak, hiszen restaurálással már korábban is foglalkozott a cég.
A cél soha nem is volt tömegtermelés, itt minden egyes darab más és más. A portfolió is viszonylag széles: közel egy tucat alap modell található a katalógusban PEurope márkanév alatt. A benzin- és dízelmotorral szerelt változatok mellett van villanymotor – takarékos üzemmódban akár 8-9 órát is a vízen lehet vele tölteni -, sőt már olyan 24 láb hosszú változat is, ahol az elektromotort dízel erőforrással kombinálták. Ezzel egyelőre nem a Balatonon, hanem valóban a Cote d'Azur-on találkozhatunk, az első ilyen példányt ugyanis egy ott élő milliomos rendelt magának.
A tervek szerint a cég piacra lépne egy kisebb külmotoros, nagyobb sorozatban gyártott típussal is. Ez némileg kedvezőbb áron kerülne forgalomba…
Az 5-10 méteres hajók esetében az átlagár 65-80 ezer euró között van. Az indulóár ugyan 55 ezer euró, de mivel minden kivitelezhető elképzelést meg tudunk valósítani, ezzel rendszerint élnek is a megrendelők, ami könnyen megdobja a végösszeget néhány (tíz)ezer euróval. Nem véletlen, hogy az eddigi legdrágább hajó árcéduláján mintegy 40 millió forint szerepelt, és ennek ellenére a mérete kisebb volt, mint 30 láb.
A cégnél különleges kérésekben egyébként nincs hiány. A legnagyobbak közé tartozó német hátterű gyógyszercég tulajdonosa háromárbocos vitorlásához rendelt egy vízi "muscle boat-ot". A kérés az volt, hogy a viszonylag kicsi, mindössze 15 láb hosszú hajó egy bivalyerős benzinmotort kapjon. Sőt, a tárolása is egyedire sikeredett, a három sarkában elhelyezett megerősített kampóknak köszönhetően vitorlázás közben a nagyobbik hajó "részét képezi", így ugyanis egyszerűen be lehet daruzni.
A jellemzően 3-6 hónap alatt legyártott hajók mindegyike fából készül: a bordázat és a felépítés vörös fenyő és speciális kompozit fák - ahol pedig meg kell erősíteni ott tömör tölgy -, míg a borítást a mahagóni adja. A Classic Boat vízi alkalmatosságainak különlegessége az egy speciális (és láthatatlan) üvegháló réteg a külső borításon, amelyet végül egy 12 rétegű lakkozással erősítenek meg. (Az üvegháló teszi nagyon erőssé, a lakkozás meg ellenálló a minden egyéb környezeti tényezőknek.) Ez amellett, hogy hatékonyan védi a felületet a naptól, a víztől, és a szennyeződésektől - nem is igényel több karbantartást, mint mondjuk egy műanyag hajótest. A kinézet viszont igazán igényes.
A megrendelők között információink szerint számos ismert hazai személyiség található, de külföldről is szép számmal érkeznek megrendelések. A gyógyszermogul mellett a másik különleges hajójuk például a Wörthersee habjait szeli. Egy osztrák fogorvos rendelte azt a különlegesen gyors elektromotorral szerelt hajót, amely az alapváltozat 12 km/órás sebessége helyett tartósan akár 28 km/órával is képes haladni.
További képek:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.