Iszonyú szívás Lamborghinivel járni Indiában

05lambo3.jpgMenő, de macerás a lamborghinis lét Indiában. Nem véletlen, hogy a tulajdonosok többsége 30 év alatti.

Egy vadonatúj Lamborghini slusszkulcsával a zsebében még a szerényebb természetűek is az élet császárának érezhetik magukat, kivéve akkor, ha a második napon összetörik az M3-ason Indiában élnek. Egy szerencsés családba született aranyifjú vélhetően több kilométert is megtett mattfekete Aventadorával azelőtt, hogy rájött volna, a kertvárosi fekvőrendőrökön még legmagasabb állásban sem tud áthajtani 700 lóerős szuperautójával. A legtöbben nyilván a gyárat próbálnák meg némi átalakításra rávenni, rosszabb esetben egy helyi specialistát keresnének, a politikai kapcsolataiból és ingatlanüzleteiből meggazdagodott család sarja azonban más logika alapján gondolkozott. Felesleges bonyodalmak helyett inkább felhívta politikus unokatestvérét, akinek hatására nem sokkal később városszerte alacsonyabbak lettek a fekvőrendőrök.

05lambo1.jpgA sárga Lambo még az indiai utakon is tiszteletet parancsol - állítja tulajdonosa

A fenti sztori éppenséggel nem támasztja alá a címbéli állítást, a New York Times újságírójának azonban több panaszkodó, mint büszke Lamborghinist sikerült összegyűjtenie. Egy ennyire drága, erős és extrovertált autó esetében nehéz az őszinte sajnálatot kicsikarnunk magunkból, az viszont látatlanban is valószínűnek tűnik, hogy az olaszok nem elsősorban az indiai utakra és közlekedési morálra tervezték sportautóikat - legalábbis egyelőre. “A legnagyobb kihívást maguk az utak jelentik, amik pokolian rosszak” - jegyezte meg Rishabh Jain, a 26 éves Murciélago tulajdonos, aki dizájner farmerben, aviator napszemüvegben és felhajtott gallérú pólóban panaszkodott a NY Times-nak. A saját bevallása szerint egy építési vállalatot irányító srác gyakran kap defektet Murciélagójával, áprilisban - a legmelegebb hónapban - pedig lényegében nem működik a Lambo, hosszabb úton ugyanis túlmelegszik a motor.

További probléma a tömeg. Egyrészt az utakon is rengetegen vannak, a fél piacot maga után húzó szamár és a Lamborghini átlagos haladási tempója közötti jelentős különbség mellett pedig a parkolás sem egyszerű ügy. Jain saját bevallása szerint többet tölt az autója melletti fényképezkedéssel, mint vezetéssel, ami az első pár héten még lehet szórakoztató, hosszabb távon viszont elképesztően bosszantó.

05lambo2.jpgEgy Rolls-Royce kényelmesebb - és hasonlóan feltűnő - választás. 

Pedig a tulajdonosok vastagon megfizetnek azért, hogy ilyen, az indiai tömegből tökéletesen kirívó autóval közlekedhessenek. A belépőmodellnek számító Gallardo 550 ezer dollárnyi rúpiába (kb. 124 millió forintba) kerül, ami az európai ár több mint kétszerese, egy jól felszerelt Aventadorért már 1,2 millió dollárt (kb. 270 millió forintot) kell fizetni a luxuscikkeket sújtó magas adók és vámok miatt. Mindezek ellenére sem jelentéktelen piaca India a Lamborghininek: csak Mumbai-ban és környékén 30 Lambóról tudnak, a tulajdonosok többsége pedig még nem múlt el 30 éves. Ezek után nem meglepő, hogy a helyi Supercar Club-nak mintegy 350 tagja van, virágoznak a különféle Gumball-futamok és rendszeresen kibérelik a másfél éve elkészült Forma-1-es versenypályát. Ott legalább nem kell tuktukokat kerülgetni.

Fotók: New York Times

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr655345400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása