Egyetlen év leforgása alatt közel 15 százalékkal drágultak az olyan luxuscikkek, mint az Aston Martin, vagy a Patek Philippe Londonban, derül ki a Stonehage felméréséből. A helyzet azért annyira nem elviselhetetlen, de tény, hogy a luxusholmik ára az inflációnál lényegesen jobban emelkedik a briteknél. Az április végével zárult utolsó 12 hónapban 4,9 százalékos áremelkedést tapasztaltak a burzsujok fogyasztói kosarában, ami nem csak a 2,4 százalékos inflációhoz képest tűnik magasnak, de ahhoz képest is, hogy a korábbi 12 hónapos etapban még 1,6 százalékkal csökkentek az árak.
A legnagyobb drágulást autó, óra és ékszervásárláskor lehetett tapasztalni, a 14,8 százalékos növekedés legfőbb okának a font az euróval és a svájci frankkal szembeni gyengülését jelölték meg a hozzáértők. A teljes értékű burzsujélethez szükséges kellékek és szolgáltatások szerencsére ennél jóval kevésbé drágultak: a Beluga kaviár, a Cohiba szivar, vagy éppen a Nobu árai például átlagosan 5,3 százalékkal emelkedtek. Londonból nézve 4,4%-kal drágult a párizsi Four Seasons lakosztálya, a 25-órás Net Jet kártya, a Queen’s teniszklub tagságija, vagy a jachtkölcsönzés, a kulturális örömökért pedig mindössze 4,2 százalékkal kell többet fizetni az egy évvel korábbinál.
A dráguló tételek mellett olyanok is akadnak, melyek olcsóbbak lettek az utóbbi egy évben. Ilyen a Botox-kúra, a westminsteri tandíjak, vagy éppen egy beauchampi házvezető.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.