Egy újabb luxusüzlet megnyitása Budapesten jelentős hírértékkel bír, Párizsban viszont annyira hozzátartozik a mindennapokhoz, mint az árusok az Eiffel-toronynál, vagy a rajzolgató hobbiművészek a Montmarte-on. A Saint-Germain-des-Prés negyed mai megnyitója mégis különleges, hiszen viszonylag ritkán fordul elő, hogy egy kínai luxusmárka jelenik meg a francia fővárosban. Még akkor is, ha a kínait bátran lehetne idézőjelbe tenni: a Shang Xia ugyanis az ízig-vérig francia Hermés ázsiai piacra kitenyésztett luxusmárkája.
A helyzet valóban kissé faramuci, hiszen ha már direkt külön márkát hoztunk létre a távol-keleti ízlés kielégítésére, akkor miért próbáljuk mégis ugyanazt eladni a luxuskultúrában finoman szólva is erős Párizsban?! A probléáma túlgondolása helyett a franciák inkább cselekedtek, így nyithat ma meg az egykori Hermés üzlet helyén a Shang Xia. Az óvatosság leginkább a bolt méretén érződik, hiszen egy mindössze 70 négyzetméteres üzlettel nem lehet fájdalmasan nagyot bukni.
A Shang Xia mérlege eddig amúgy is mínuszban van. Az Hermés a márka 2008-as bejelentése óta évi bő tízmillió eurót költ rá, miközben a Shang Xia éves forgalma még bőven ezalatt van, fordulatra pedig a következő két-három évben sem számítanak. Persze nem azért ilyen az eredmény, mert túl olcsó lenne, sőt: a kínálatban olyan termékek találhatók, mint a 4000 eurós teáskészlet, vagy a 4700 eurós kasmír kabát, ráadásul ezek 90 százaléka helyben, vagyis Kínában készül.
A márka első külföldi üzletének tehát nem lesz könnyű dolga, de persze az sem kizárt, hogy a tehetős franciák rákapnak a gyönyörű porcelán teáscsészékre.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.