Jegyzet: Egy luxuspláza margójára – il Bacio di Stile

130917ilbaciodistile2.jpg

Vannak kötelező körök, így természetesen mi is megemlékezünk az éppen egy hete megnyílt Budapest első és egyetlen luxusáruházáról. Az il Bacio di Stile (olaszul a stílus csókja) valóban ikonja lehet a fővárosnak, hiszen ehhez minden lehetősége adott. Legfőképpen azért, mert ez az a hely, ahol a pénzügyi értelemben vett racionalitás egyáltalán nem fontos szereplő. Ennek pedig jelen esetben kifejezetten örülni kell.

Először is gyorsan tudjuk le a tényeket: van itt öt szint, ötezer négyzetméter, rajta a világ mintegy 40 luxusmárkájával, többek között olyanokkal, mint a Bottega Veneta, a Brioni, a Brunello Cucinelli, a Giorgio Armani, a Lanvin, az Oscar de la Renta, a Saint Laurent, vagy éppen a Valentino. A bár és az étterem a hírek szerint a szeptember végén nyit, a legfrissebb információk szerint pedig még szépségszalon is lesz. Azon pedig most ne kezdjünk el rugózni, hogy a legjobb neveknél 50 ezer forint egy hitelkártya tartó, 300 ezer forint egy pár cipő, vagy egymillió forint egy öltöny, hiszen ezek jellemzően külföldön sem kerülnek kevesebbe, csak ott nem forintban látjuk kiírva az árat. (Persze vannak ezeknél "kommerszebb" és így olcsóbb márkák is, különösen a sportos ruházat tekintetében a legalsó szinten.)

130917ilbaciodistile1.jpg

Akinek fogalma sincs, mi a különbség az Emporio és a Giorgio Armani között, az is tudja, hogy az il Bacio di Stile pornómilliárdokból épült. Gattyán György feltehetően nagyrészt a LiveJasmin által termelt szexforintoknak köszönhetően élheti a milliárdosok dekadens mindennapjait, az üzlet pedig jól megy. (Egyébként komoly fogadásaink vannak arra, hogy Gattyán György lesz az első magyar a Forbes dollármilliárdos-listájában...) Az Andrássy út 19. szám alatt egy olyan presztízs beruházás készült el két és fél év alatt és állítólag bő ötmilliárd forintból, amelynek közgazdasági értelemben vett megtérülése több mint kétséges. Tudják ezt ők is, nem véletlenül gondolkodnak nemzetközi marketingben: hirdetnek külföldi újságokban - például az angol Vogue-ban vagy a Fiancial Times-ban -, de a bécsi reptéren – no, és persze Ferihegy érkezési oldalán – is találkozhatunk a hirdetéseikkel. Ezt is profi módon oldották meg, bár ehhez képest érdekes, hogy az Il Bacio de Stile weboldala továbbra is egy statikus oldal, ahol csupán egy belső fotó és a márkák listája köszön be.

A péntek délutáni tapasztalatok szintén a korábbi hipotézist támasztották alá. A műemlék épületben (ilyen volt korábban) komoly vevő viszonylag kevés tartózkodott – egy óra alatt egy kezünkön meg tudtuk számolni, hogy kit láttunk a próbafülkék környékén, vagy áruval a kezében -, többségük pedig láthatóan nem hazánk szülötte volt. Nézelődő ellenben már jóval több akadt, és ez cseppet sem baj!

130917ilbaciodistile3.jpg

Az épületet akár csak építészeti szempontból felkereső hölgyek/urak - bizony ilyennel is találkoztunk - számánál nagyságrendekkel több, mellesleg igen kedves, udvarias és fiatal eladót találtunk. Ez elsősorban az alapkoncepciónak köszönhető, hiszen egy corner típusú áruházról van szó, ahol lényegében egy térben, de azért jól elkülönítve találhatóak meg a különböző márkák. Itt ez sok esetben egy-egy kis külön szobát jelent, tehát indokolt a munkavállalói létszám. Ez persze szintén csak emeli az üzemeltetés költségeit.

Az egy dolog, hogy az épület maga csodálatos és önmagában is megér egy kirándulást, de a választékra és a mennyiségre sem lehet panasz. A hölgyek ráadásul el vannak kényeztetve, hiszen őket két teljes emelet is várja, persze az urak sem panaszkodhatnak, a harmadik emelet ugyanis csak róluk szól. Csupán a kisördög beszél belőlünk, amikor megjegyezzük, hogy bár le a kalappal a nekünk szól rész előtt, de innen valami mégis hiányzott. Először csak minimális hiányérzet volt, de végül a női részleg adta meg a választ: az ott meglévő „wow-faktort” kerestük volna fentebb is, ettől persze jelenleg Magyarországon, ha egy masculin luxusra vágyik, akkor ide el kell (!) látogatnia.

130917ilbaciodistile4.jpg

Legfeljebb vásárolni nem fog. Csupán csak nézelődni, de ez itt nem számít. A Gattyánnál a hazai milliárdosok százas listáján jóval hátrébb szereplő Kedves Ferenc ellenben szemrebbenés nélkül zárta be év elején az Andrássy út új ikonjától mindössze néhány méterre lévő Emporio Armani üzletét, amely az Átalakítás miatt zárva tábla ellenére már jó eséllyel nem nyit ki soha, legalábbis nem úgy, mint korábban. Ő volt a tulajdonosa az Emporio Armani Caffé-nak is, ami az egyéves születésnapját sem érte meg. Az üresen álló helyiségnek végül két évvel ezelőtt talált új funkciót, amikor is a high-fashion úttörőjeként megjelent itt a Capsula. Ennek az ajtaja egyébként jelenleg zárva van, és egy olyan felirat fogad, miszerint szeptember végén nyit újra a multibrand üzlet. A már említett kisördög nem felejti el azonban megjegyezni, hogy bizony az Emporiónál is minden így kezdődött…

Ez esetben viszont feltehetően nem kell attól tartani, hogy a tulajdonos hideg fejjel mérlegelné azt, mire is megy el a pénz. Ez egyben a biztos megmaradás záloga is. Gattyán György ezzel az áruházzal (is) már letett valamit az asztalra, és minden oka megvan a büszkeségre luxusáruházával kapcsolatban. Az Andrássy út egyik patinás épülete pedig végre ismét teljes pompájában ragyog, olyannyira, hogy London (Harrods), Párizs (Galeries Lafayette) vagy New York (Saks Fifth Avenue) is felfigyelhet rá.

130917ilbaciodistile5.jpg

130917ilbaciodistile6.jpg

130917ilbaciodistile7.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr135519460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása