Bizonyára már többször elképzelted, ahogy egy aukción mindenkinél lelkesebben licitálva végül te viszed el az ominózus ritkaságot. Mondjuk egy veterán Ferrarit. Az eufória után azonban akarva-akaratlanul is felmerül a kérdés: hová is tedd pontosan? Egy több millió dollárért vásárolt autóritkasággal, aminek értéke átlagosan négyszer-ötször annyit nő, mint a hasonló összegért vett állampapíré, nem lehet csak úgy beparkolni a családi garázsba, legalábbis nagyon nem ajánlott. Ennél sokkal biztonság körülményekre van szüksége.
Ezekre a gondokra találták ki az olyan helyeket, mint a floridai RoboVault. A 22 millió dollárból létrehozott hely lényegében egy privát bank, ahová nem a készpénzt, hanem a konkrét értéktárgyakat talicskázzák a burzsujok. A 14 ezer négyzetméteres raktárban javarészt ritka autókat, különleges borokat és persze értékes műalkotásokat találni és mint minden ilyen hely, ez is feltörhetetlen – elvileg. Az mindenesetre biztos, hogy az amerikaiak kitettek magukért, ha már nemhogy kamatot nem fizetnek, de vélhetően busásan megkérik a biztonságos tárolás árát. Azt felesleges hangsúlyozni, hogy maga az épület egy bunker, ezen felül viszont számos izgalmas megolással találkozunk. A mozgást összesen 150 kamera figyeli, a kulcsokat elektronikusan programozzák fel, az ajtók nyitásához pedig ujjlenyomat-scanner tartozik. Floridáról lévén szó nem mellékes megemlíteni az 5-ös erősségű hurrikán és az akár 320 km/órás széllökések elleni védelmet és az sem elhanyagolható tény, hogy az erőd két hétig tud áramellátást biztosítani saját magának.
Susan McGregor, a RoboVault nagyfőnöke a CNBC-nek elárulta, hogy néha ő maga sem tudja, mit pakolnak az ügyfelek saját tárhelyükre – az eddigi legérdekesebb relikvia mindenesetre egy dinoszaurusz-csont volt. Az ügyfelekről árulkodik, hogy bizonyos esetekben titoktartási szerződést is kötnek velük.
És hogy mi van akkor, ha mégis mennénk egy kört befektetési Ferrarinkkal? Semmi, csak a titkos kódunkat kell tudni és az ujjlenyomatunkkal kell igazolni magunkat, a személyzet pedig perceken belül menetkész állapotra hozza az autót. Mármint akkor, ha nem csukják le a teljes vezetőséget, mint tavaly.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.