Nagyon úgy fest, hogy ha holnap leszállnának az ufók, kirobbanna a harmadik világháború, vagy csak simán jönne az armageddon, akkor is lenne elég vásárlója a Louis Vuittonnak. Amikor már mindenki temeti az egyre drágább francia luxusmárkát, akik látványos bakit követtek el Moszkvában, akkor bejelentik, hogy az LVMH konszernen belül ők növekedtek a legnagyobb mértékben az elmúlt negyedévben.
Épeszű ember mostanra feladta a próbálkozást, hogy megtippelje, mégis mekkorára nőhet még a világ első számú luxuskonszernje. Amikor már rég azt gondolnánk, hogy innen egyszerűen már nincs feljebb, akkor rendre kiderül, hogy van – éppen úgy, ahogy most is. Az LVMH első negyedévi forgalma 4 százalékkal haladta meg az egy évvel ezelőttit (jelenleg így 7,21 milliárd euró), a konszern életében legfontosabbnak számító Fashion & Leather Goods (divat és bőrárúk) iránt pedig 11 százalékkal volt nagyobb a kereslet, mint egy évvel korábban. Az LVMH hivatalosan nem közölte, a Wall Street Journal információi szerint azonban a Louis Vuitton márka forgalma 9 százalékkal nőtt, ami elképesztően jó eredmény. A divat és bőrcikkeken felül a Selective Retailing részleg nőtt látványos mértékben (5%), a többiek nagyjából stagnáltak, kivéve a borokat és italokat, amikből 8 százalékkal kevesebb fogyott.
Meglepő módon épp maga az LVMH pénzügyi igazgatója int óvatosságra. Jean-Jacques Guiony szerint egy negyedév még nem teremt trendet, de tegyük hozzá, hogy az egyik legfőbb konkurens Guccinak egyelőre nem jött be a Louis Vuittonéhoz hasonló stratégiája.
Magyarázat persze akad a megnövekedett érdeklődésre. A legtöbben Japánra mutogatnak: a luxusmárkák iránt hagyományosan elkötelezett országban április elsejével nő a forgalmi adó, így logikusnak tűnik év elején bevásárolniuk azoknak, akik amúgy is tervezték. Az elméletet a számok is alátámasztják, melyek szerint 32 százalékkal nőtt itt az LVMH forgalma, de ettől még kérdés, hogy az adóemelésnek milyen hatásai lesznek középtávon. Itt van még az orosz-ukrán régió, ahol – nem kis meglepetésre – szintén remek eladásokat tapasztaltak, állítólag amiatt, mert az itteni burzsujok mostanság inkább otthon maradnak és helyben vásárolják meg betevő luxusportékáikat. A kínaiak is szépen teljesítettek és közel 10 százalékkal nőtt forgalmuk, amiben szerepe lehet a nemrég megnyitott pekingi Louis Vuittonnak is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.