A világ legnagyobb luxuskonszernje és a világ legnagyobb keresője nem ma kezdte a háborút, amiben az a legszebb, hogy a casus beli mindkét oldalról közvetett. Az LVMH azért rágott be még évekkel ezelőtt a Google-re, mivel az a megfelelő – nem különösebben nehezen kitalálható – kulcsszavakkal olyan oldalara irányít, ahol hamis termékeket vásárolhatnak a gyanútlan internetezők. A franciák szerint ezzel erősen megsértették jogaikat, némi egyeztetési próbálkozást követően ezért perelték be a Google-t – tíz évvel ezelőtt.
A mostani megállapodás elsőre nem tartalmaz sok izgalmat, de ez magából a műfajból fakad. A gyakorlat azonban megváltozik, ami jó lehet a Louis Vuittonnak és társainak, illetve (ideig-óráig) megnehezítheti a hamis portékákat áruló online store-ok életét. Az eddigi rendszer szerint az LVMH-nak kellett jeleznie, ha ilyet talált, miután a Google megvizsgálta, jogos-e a panasz és döntött a link eltávolításáról. Ugyanez volt a gyakorlat az AdWords esetében is, ami még neccesebb téma, hiszen a Google ezekkel konkrét pénzt keres. A metódus így leírva elég ovis megoldásnak tűnik, de jó ha tudjuk, hogy 2012-ben és 2013-ban több mint 500 millió linket távolítottak el a hasonló cipőben járó cégek kérésére. Mostantól erre hatékonynak ígért szűrőket fognak használni, ami minőségi különbségnek tűnik az eddigihez képest. Reméljük, hogy a gyakorlatban is beválik majd.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.