Most, hogy a fél város Uberrel jár haza péntek-szombat este, ideje megismerkedni a szolgáltatás burzsuj-kompatibilis változatával. A közösségi amatőr taxizás Budapesten még csak pár hete jelent meg és – a többi nagyvároshoz hasonlóan itt is – azonnal elképesztő sikere lett. Olyanok ülnek be nagy boldogan ismeretlenek autójába, akik pár hónappal ezelőtt ezt el sem tudták volna képzelni magukról, ez pedig legalább annyira köszönhető annak, hogy az Uber és társai olcsóbbak a taxiknál, mint annak, hogy ezt a szolgáltatást használni bizony menő is. Az olcsóság és a coolság együtt pedig veszélyesen sikeres kombináció.
Eme két alapértékre épít a burzsuj-kompatibilis Uber is, ami történetesen maga az Uber. A cég Budapesten csak az alapszolgáltatásával van jelen, a nagyobb világvárosokban – mármint azokban, ahol nem tiltották ki őket – azonban többféle csomag közül is választhatnak a felhasználók. Ilyen például London, ahol már működik az UberLUX. A koncepció szóról szóra ugyanaz, a különbség mégis jelentős: az autók az Audi, a BMW és a Mercedes csúcsmodelljei, sötétített üvegekkel, elegánsan felöltözött, udvarias sofőrökkel, akik aztán ugyanúgy elvisznek A-pontból B-be, mint a többi Uber esetében.
Mindezért persze jóval többet kell fizetni, mint a fapados Uberért, de nagyságrenddel kevesebbet annál, mintha egy limuzinkölcsönzőből rendeltünk volna hasonló kaliberű autót, sofőrrel. Az alap Uberhez képest az UberLUX alapdíja a duplája (2,5 helyett 5 font) és a többi tarifa is körülbelül két és félszer magasabb a fapados verzióénál. Mindemellett sem lehet kérdés, hogy az UberLUX sikeres lesz, ahogyan az sem, hogy a sofőröknek is megérheti 15-20 ezer fontért venni egy páréves S-osztályt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.