A pesti luxus most ugyan halott, de van esély a feltámadásra. Egyelőre vannak, akik még bíznak benne – egészen pontosan abban, hogy mások áldoznak egymillió forintot arra, hogy megtudják mi is az igazán fontos egy luxusmárkának. Egy hónap és elindul hazánk első presztízsmárka menedzser képzése.
A kontinensen Nagy-Britanniában, vagy Svájcban természetes, de nálunk mindenképpen bátor vállalkozás ilyen szakot indítani. Az Óbudai Egyetem hiánypótlónak nevezi a képzést és bár a kincstári optimizmusuk érthető, de ők talán elég régen jártak az Andrássy úton vagy a belső kerületekben. A boltbezárásokról már elég régóta cikkezünk, és most a legnagyobb öröm, hogy Vajna Tímea családi segédlettel ma nyitja meg a hivatalosan Dorottya Diamond Palace gyémántpalotát a szentendrei Caprice tulajdonosával közösen.
Az ötletre visszatérve mi egy picit szkeptikusak vagyunk. Elsőre jól hangzik, hogy a szak elvégzése után nemzetközi cégek marketing és kereskedelmi részlege lesz majd a munkahelyünk, esetleg hazai vagy külföldi tervező team-ek menedzserei, nemzetközi presztízsmárka licence-partnerei, vagy éppen divat- és reklámügynökségek vezető munkatársai lehetünk. Kérdés viszont, hogy valójában mit is ad a két félév után – a papíron kívül – az iskola.
Az ígéretek és jó néhány dolog egyfelől biztató: a szakot az Óbudai Egyetem indítja, akkreditált (és regisztrált) a képzés, az elmélet mellett erős lesz a gyakorlati rész (ez utóbbi miatt ígérnek komoly networking-et is), és a végén kapunk egy papírt, amin az áll majd, hogy presztízsmárka-menedzser szakember. Nem rossz, hogy elvárás a diploma, ami azért némi szűrőt jelent.
Ez utóbbit persze megteszi a tandíj is, hiszen a két félévre összesen 920 ezer forintot kell kifizetni. A kurzus tehát nagyon nem olcsó, ennél kicsivel kevesebbe kerül egy főiskolai Executive MBA Pr/marketing végzettség és ugye a mi presztízsszakunk még nem tett le semmit az asztalra. A szkepticizmusunk oka, hogy egyelőre csupán a Mercedes-Benz lett megnevezve, mint együttműködő márka, de állítólag lesz divat- és ékszermárka is. A kisördög viszont a részletekben rejlik: egymillió forintért bizony az a fontos, hogy kik csatlakoznak még partnerként a szakhoz és hogy valóban az első vonalból érkeznek-e a cégek.
Az oktatók között elismert szakemberek vannak, de a nevek nem ismerősek a hazai luxus világát jól ismerőknek. (Egészen pontosan nekünk.) Ettől persze még lehetnek jó oktatók, de a hitelességét a kurzusnak nem ez adja. A tegnapi sajtótájékoztatón Saághy Elam Ágnes, a The Budapest Institute of Business and Protokol Studies igazgatója elmondta, hogy az elindítást féléves igen komoly munka előzte meg. A hölgy a feltehetően komolyan kivette részét az ötletből és a megvalósításból, és elsőre az sem rossz, hogy tíz évet töltött külföldön (Nagy-Britanniában, Hollandiában és Kínában), jelenleg pedig elvben kommunikációs és protokoll tréningeket tart cégével itthon a vállalati szférának.
Az ígéretek szerint a különböző helyeken azért önállóan is fellelhető tantárgyakat itt keretbe foglalják majd, ami komoly pluszt jelent. Így ezek között lesz egyebek mellett kultúr- és stílustörténetet, márkaépítést és arculattervezést, marketingkommunikációt és reklámpszichológiát is tanulnak a hallgatók a képzés során, és neves márkák műhelyeiben vesznek részt gyakorlati órákon. Ha egy éven át akad kéthetente szabad péntek (4 óra) és szombat (2*4 óra), és még a pénz is meg van hozzá, akkor ne habozzunk! Tömegtermelést nem akarnak, a tervek szerint 20 főben maximalizálnák a létszámot (ha többen lesznek, akkor jön majd a keresztféléves képzés), azt viszont sajnos nem tudjuk, hogy hol van a minimum, amivel még elindulnak…
A tanítás október 2-án kezdődik, a leendő hallgatóknak szeptember 25-ig van lehetőségük jelentkezni. Mi tényleg szorítunk nekik!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.