Milliárdos veszteség és tetemes nyereség! - Ezt tudták tavaly az Andrássy úti üzletek

160723andrassy1.jpg

Elég felemás képet mutat az Andrássy úti üzletek tavalyi teljesítménye. A Céginfo adatai szerint a 2015. évi mérlegek és eredmény kimutatások alapján vannak kifejezetten jól teljesítő luxusmárkák, és olyanok is, akiknek az elmúlt években nem megy igazán jól.

Az lista nem teljes, hiszen a boltok mögött meghúzódó vállalkozások nevei vagy a székhely alapján "kívülről" sokszor nem lehet beazonosítani, hogy az üzlet mögött pontosan milyen cégnév húzódik meg. Így mi csak a biztosra mentünk! A nemzetközi márkák szerencsére nem szégyellik magukat, és itt kreatív könyvelésre sem kell számítani.

Ha tudod az egyes üzletek mögött a cégnevet, ne szégyelld! Írd meg nekünk, és mi megnézzük mit is tudott a számok szintjén.

A Louis Vuitton budapesti üzlete 2006 óta a legjobb évet tudhatja maga mögött, és láthatóan eddig minden összejött a franciának. Az egymilliárdos álomhatárt 2010-ben lépték át, idén pedig könnyen összejöhet a kétmilliárd forint feletti árbevétel. Legalábbis akkor, ha a dinamika nem változik érdemben, hiszen tavaly 1,9 milliárd forint jött össze, ami közel félmilliárd forintos javulást jelent az előző évhez képest. Ehhez a forgalomhoz ráadásul 599 millió forintos üzemi eredmény társult, amit a tulajdonosok ki is vettek a cégből. Az elmúlt 3 évben több mint egymilliárd forint osztalékot tudtak kifizetni maguknak. Nem sajnáljuk tőlük, talán így mások is kedvet kapnak üzletet nyitni az Andrássy úton.

Az olasz Gucci esetében már egy picit felemás a kép. Az árbevétel 2012 és 2015 között ugyan lassan, de biztosan kúszott fel 1,2 milliárd forintról 1,3 milliárd forintra, de ez az összeg itt valamiért nem elég a nyereséges működéshez. Az üzemi eredmény rendre több tízmillió forint mínuszt mutat, ami mostanra már számvitelileg gondot is okoz, a saját tőke ugyanis 2015-ben mínuszba fordult! Síratni persze nem kell őket sem, a mérleg és eredménykimutatás sorait böngészve feltűnik, hogy igen magas az anyag jellegű ráfordítások összege, így talán mégiscsak megéri az anyavállalatnak az üzletnyitás, legfeljebb máshol/más soron könyveli el a profitot.

160723andrassy2.jpg

A brit Burberry viszont akár már bajban lehet, legalábbis 4 éve folyamatosan csökken az árbevétel, ami mostanra 750 millió forintról 500 millió forintra esett vissza. A jövedelmezőséggel szerencsére azért itt sincs komoly probléma, a cég évről évre vagy néhány tízmilliós veszteséget, vagy hasonló mértékű nyereséget termel, tavaly pedig lényegében nullára jött ki. Az olasz Moncler egy picit már jobban teljesít itt 20 százalékos bővülés után a 480 millió forintos árbevétel mellé 4 millió forintos üzemi eredmény jár. Az anyagjellegű költségek itt is magasak, így feltehetően a gyár azért elégedett az üzlettel.

A Tag Heuer butik az értékesítés volumene tekintetében tavaly hozta az előző évi számokat, ami azt jelenti, hogy 112 millió forintos forgalmat tudtak abszolválni. A nyereség viszont "jelentősen" nőtt, hiszen amíg 2014-ben ehhez 7 millió forintos üzemi eredmény társult, addig egy évvel később ezt sikerült megduplázni, és elérni a 14,3 millió forintot. Itt egyébként nem a gyár, hanem magyar magánszemélyek állnak a bolt mögött.

160723andrassy3.jpg

A sorból kilóg, hiszen már nincs nyitva, de talán mégis a legfontosabb a 2015. július végén bezárt il Bacio di Stile luxusáruház. A "pornómilliárdos" Gattyán György láthatóan komoly árat fizetett, hogy számára ismeretlen terepen próbálkozott. Az 5 milliárd forintra becsült beruházás nem, hogy nem térült meg, de a nyitva tartás 4 éve alatt csak üzemi eredmény szinten mintegy 7 (!) milliárd forintot égettet el. Az árbevétel tekintetében 2015-ben nem teljesített annyira rosszul, hiszen a 7 hónap alatt elért 2,5 milliárd forint a 2014-es teljes évi árbevételnek felelt meg. Talán valami elindult, de inkább valószínű, hogy a zárás előtti leértékelések során kiszórtak mindent, ami a forgalmon is meglátszik. Az való igaz volt egy pár jó vétel egy évvel ezelőtt. Gazdaságilag ugyan nem jött be a vállalkozás - a mérleg szerint a saját tőke – 8 milliárd forint volt -, de a nagyközönség csak nyert, hiszen kapott egy felújított csodálatos Andrássy úti épületet. Ez ugyan továbbra is üresen áll, egyelőre nincs hír a hasznosításáról, de mi azért reménykedünk. A szomorúságunknak tavaly többször is hangot adtunk!

Az adatbázisban megtaláltuk a Silka Kft. számait is, a nemzetközi márkák mellett saját márkanévet is bevezető magyar tulajdonú ruházati cég számai mögött azonban nem biztos, hogy csak az Andrássy úti egység forgalma látható. Egyrészt Hévízen is van boltjuk, másrészt ha igaz, hogy 32 millió forintos forgalom mellett 19 millió forintos üzemi mínuszt termeltek, akkor igen szomorúak vagyunk, mert kérdéses a fennmaradás. Ez a cég ráadásul 2012 óta vagy mínuszos vagy lényegében nullszaldós volt...

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr518908926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása