A stílust keresd, ne a divatot! - konfekció, made to measure, bespoke

1003stilussm1.jpg

A stílus Giorgio Armani szerint ugyan nem tanulható, de fejleszthető, így szerencsére semmi sincs veszve, ha figyelünk, mit is hordunkviselünk

A kevesebb néha több – ez az állítás sok mindenre igaz, így az öltözködésre is. A megszokott nagyüzemben készülő konfekciódarabok helyett van más megoldás is. Természetesen egy Hugo Boss öltöny is állhat jól, de egy made to measure vagy esetleg bespoke ruhadarabbal biztosan nem lőhetünk mellé. Az egyénre szabott öltözék ráadásul nem is megfizethetetlenül drága, egy nadrág és zakó 350-400 ezer forinttól indul, ami nem sokkal magasabb, mint az előbb említett német márka esetében.

A stílus fontosabb, mint a divat, de természetesen az utóbbit is érdemes figyelni, hiszen minden folyamatosan változik - állítja Schiffer Miklós stílustanácsadó. (A változásra jó példa, hogy ma már nem csak a színek és formák kombinálása az elfogadott egy öltözéken belül, de "a csíkosat a kockással" mellett nem kell megbotránkozni a zokni nélkül viselt cipő vagy éppen a felgyűrt nadrágszár látványán sem.) A stílusban az egyéniségünket kell megtalálni, utólag ne a ruhadarabjaink (márkák) legyenek emlékezetesek a kívülállók számára, hanem mi magunk. A ruhatár alapdarabjaiból egyébként nem feltétlenül kell sok, ha azok minőségi alapanyagból készülnek, így érdemes megfelelő körültekintéssel választani.

1003stilussm4.jpg

Az igényes férfi a tökéletességet, nem pedig a feltűnést keresi, és elfogadja azt, hogy a márka nem minden emeli ki Schiffer Miklós. Már csak azért is, mert az ár és a minőség kérdése bonyolultabb annál, mint ahogy az elsőre látszik. Ez a kettő nem feltétlenül ugyanaz, így van amikor találkoznak, van amikor nem, ráadásul még akkor is vannak különbségek, ha az első eset valósul meg. Egy Tommy Hilfiger (tömegtermék) és egy Emanuel Berg (kézzel készített) zokni között a különbség óriási, így nem is igazán az a kérdés, hogy az utóbbi megér-e mondjuk 6 ezer forintot, hanem hogy az előbbi, amely természetesen szintén nem rossz minőség, megér-e 3 ezret?

A Schiffer Upper Class lassan 12 éve építkező márka, Schiffer Miklós társtulajdonos azonban már sokkal régebb óta próbálja formálni megjelenésünket. A szakembernek már számos könyve jelent meg a női és férfi öltözködésről, az ebben foglaltakat ültette/ülteti át a gyakorlatba a Hegyvidék Bevásárlóközpontban megtalálható üzletben. A Schiffer Upper Class Club esetében valóban az a cél, hogy segítsenek megtalálni a személyiségünkhöz leginkább illő öltözetet, legyen szó öltönyről (Schiffer Upper Class), ingről (Emanuel Berg) farmernadrágról (Luigi Borrelli), övről (Anderson's), vagy akár csak egy mandzsettagombról (Thompson London).

Fontos elmondani, hogy önmagában nem a konfekcióval van baj, de mint látható itt is törekedhetünk arra, hogy olyan darabokat vásároljunk, amelyek inkább egy-egy manufaktúra megfizethető árú, és kézzel készített termékei. Ez ugyanis már jó alap lehet az építkezésre. A Schiffer Upper Class öltönyök nem véletlenül egy Róma melletti kis szabóságban készülnek egyedi méretezés és személyesen kiválasztott részletek alapján. A stílustanácsadó csak olyan terméket ajánl, amelyet személyesen ő maga választott ki. Egy közös: mindig a legjobbat, így férhet be a brit, német és olasz márkák mellé a Vass Cipő és a Pécsi Kesztyűmanufaktúra. Az utóbbiból is a méretes sorozat, tehát itt Budapesten kiválasztjuk a méretet és az anyagot, egy hónap múlva pedig érkezik is a késztermék.

1003stilussm3.jpg

Az ing talán az egyik legfontosabb férfi ruhadarab, legyen szó munkáról vagy éppen esti, hétvégi viseletről. A megfelelő ing kiválasztására így érdemes időt szánni, hiszen a stílus és a minőség egyaránt fontos. Az Emanuel Berg márka már egy ideje elérhető itthon is, egy kisebb szünet és újranyitás után közel egy éve került át ide a forgalmazás joga. A már említett minőségről itt talán elég csak annyi szót ejteni, hogy ők centiméterenként 9 öltéssel varrják az anyagot. Egyébként viszonylag fiatal cégről van szó, hiszen 1989-ban alapították Németországban, igaz ma már a világon több mint 100 üzletben érhetőek el a Made in Europe címkével ellátott ingeik, blúzaik és egyéb kiegészítőik.

A választék finoman szólva is elképesztő, az üzletben át is tudjuk lapozni azt a közel 80 oldalas katalógust, amely alapján valóban egyedi "made to measure" ingünk lehet. Ez utóbbi azt jelenti, hogy bár előre megadott (szabás)minták alapján készül egy-egy darab, de azokat a vevők saját igényei alapján készítik el, miközben értelemszerűen ránk szabják. Itt csak a kézelőre 41 különböző megoldást kínálnak! A szigorúan csak olasz szövetekről pedig még nem is beszéltünk...

1003stilussm2.jpg

Abban az esetben, ha végül döntésre jutunk, elég egy hónapot várni és már kész is a nekünk készített darab. Ez ráadásul nem is kerül sokba, hiszen a konfekcióhoz képest 20-25 százaléktól indul a felár! Természetesen az alapválaszték is hatalmas, így ha nem akarunk várni, akkor is találunk megfelelő darabot. Az Emanuel Berg esetében az ingek 125 eurótól indulnak, amely ezért a minőségért valóban nem számít soknak. Ne feledjük: ez mégsem egy divatmárka tucat-megoldása!

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr7011760997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása