Illat kiskáté - Hogyan válasszunk parfümöt?

161111illatok1.jpg

Az első benyomást nem csak az adja, ami a szemmel látható, de e tekintetben az orr is nagyon fontos érzékszerv. Az illat ugyanis a személyiségünk része, éppen ezért ajánlott, hogy körültekintően válasszunk parfümöt, és ahogy egy ruhadarab esetében - ha szükséges, és márpedig általában az - itt is vegyük igénybe szakértő közreműködését.

A jól megválasztott parfüm az egész napunkat kedvezően befolyásolhatja, hiszen a jó parfüm=jó hangulat - emelte ki Glamour Beauty Parfüméria marketing vezetője. Itthon az anyavállalatukon keresztül kerül a legismertebb parfümláncok és drogériák, valamint a kisebb, hagyományos parfümériák polcaira számos nagynevű luxuskozmetikai márka teljes kínálata. A társaság azonban nem csak "nagyban csinálja", így a Hegyvidék Bevásárlóközpontban saját boltja is van.

161111illatok2.jpg

A legjobb olyan boltot felkeresni, ahol valóban hozzáértő segít a választásban. Az utóbbi elsősorban nem a nagyobb hálózatokra jellemző, hanem éppen a kisebb boltokra, ahol az eladók megfelelő felkészítést kapnak. (A "szak"üzletek esetében az is fontos, hogy nem csak a mainstream termékek találhatóak meg, de sokkal szélesebb a választék, és neves gyártók exkluzívabb vonalai is helyet kapnak a polcokon.) Nagyon könnyű ugyanis mellé nyúlni! Tipikus példa, hogy a számtalan parfüm közül a reklám alapján döntünk, de hát sajnos, ha a márka nagykövete szimpatikus vagy a kreatív képi világa jól néz ki még közel sem biztos, hogy az illat nekünk is "jól áll" majd. A mindennapi használathoz ugyanis az illat karaktere a legfontosabb. Tehát legyünk nyitottak, válasszunk szakképzett eladóval, ne adj isten illattanácsadóval rendelkező boltban, az újravásárlás pedig már történhet az ár alapján ott, ahol olcsóbb a termék. 

Fújhatjuk?

Ha üzletben tesztelünk, tudnunk kell, hogy a tesztpapír nem ugyanazt az eredményt adja, mint amit a használat során kapunk, hiszen az illat és a bőr találkozása mindenkinél más eredményt ad. Ezen kívül először amúgy is elsősorban a néhány perc alatt elillanó fejillatot érezzük. Ami maradandó lesz, az a szívillat (a parfüm legfontosabb illatjegyei), és az alapillat. Éppen ezért javasolt a bőrre, ott is a nyakra, csuklóra fújni, és akár 20-30 percet hagyni, hogy az üveg tartalma valóban kibontakozzon! Az első alkalommal pedig célszerű a legkisebb (30 ml) kiszerelést megvásárolni, hátha mégsem tetszik majd a későbbiekben az illat. A tárolás körülményei is fontosak, kerülni kell a hőt és a fényt, és levegővel se érintkezzen a folyadék.

Természetesen, ahogy a ruhatár esetében, itt is számos "darab" közül válogathatunk, sőt kell is válogatni – tette hozzá a szakember. A tavaszi/nyári vagy az őszi/téli napokra is mást érdemes választani, mint ahogy nappalra is vagy éppen egy esti rendezvényre. A melegebb napokra mindenképpen könnyedebb (citrus, menta, menthol) illatot érdemes választani, amelynek jellemzően az alkoholtartalma is alacsonyabb. Ilyenkor olyan kell, ami a 30 Celsius-fok mellett nem csap fejbe, és mivel hamar elillan, napközben gyakrabban is használható. A hűvösebb időben ezzel szemben a melegebb illatok és a keleties alapjegyek (pézsma, tömjén, mirha) dominálhatnak, amelyek sokkal intenzívebbek. A kettőség egyébként a napszakokban is megmutatkozik: nappal a munkahelyre könnyedebb, egy esti programhoz viszont akár extravagánsabb parfümöt érdemes választani.

Egy adott parfüm még ugyanabban a töménységben is másképp viselkedik két különböző alanynál. Az eredményt nagyon sok minden befolyásolhatja: a szervezet pH értéke, az étel, amit nemrég ettünk, vagy akár a tusfürdő, amit a zuhany alatt használtunk.

161111illatok4.jpg

Fontos, hogy a parfümöt és a dezodort (golyós, stift, spray) nem szabad összekeverni, két külön termékről van szó, két külön feladattal. Az utóbbi ugyanis higiénia célokat szolgál a napközben keletkező kellemetlen (test)szagok semlegesítésével, éppen ezért a hónaljrésznél használjuk, és akkor jó, ha nincs meghatározó illata. Ennek biztosítása ugyanis a parfüm feladata, amit már a bőr melegebb részeire – a pulzuspontokra, mint a csukló, a nyak vagy a fül mögötti terület - kell fújni. Az is fontos, hogy tényleg csak fújjuk, ne pedig dörzsöljük: a dörzsöléssel ugyanis megváltozik az illat, "összetörnek" az illatmolekulák.

A hazai tapasztalatok szerint a férfiak hosszabb ideig lojálisabbak egy-egy illathoz, a hölgyek ilyen szempontból bátrabbak és könnyebben próbálnak ki valami újat. Az ideális esetben a dezodor mellett egy férfi egyszerre 2-3, míg egy hölgy 4-5 üveget tart otthon, gondosan kiválasztva a megfelelő parfümöt a megfelelő alkalomra. A megfelelő használat, azaz 1-1 fújás esetén pedig egy átlagos üveg (50 ml) egy-másfél évig kitart.

Cologne, edt, edp és parfum

A fenti felsorolásban nem csak más a töménység (koncentrátumot ugyanis alkohollal keverik), hanem sokszor az alapvetés, az illat koncentrátum is más. Ezért is érezhetjük kicsit másnak az azonos illaton belül a különböző variánsokat. Éppen ezért az azonos márkán belül érdemes lehet külön kipróbálni az edt és az edp változatot. A legtöményebb változatot ne a hétköznapokra használjuk!

A parfüm a legerősebb illatszer: itt a koncentrátum aránya akár 15-25 százalék is lehet. Az Eau de Parfum esetében ez 8-15 százalék, az Eau de Toilette már csak 4-8 százalékot képvisel, míg a kölni, az Eau de Cologne mindössze 2-5 százalék. A fentiek természetesen kihatnak a tartósságra (magasabb százalék, töményebb parfüm), tehát, hogy az illat mennyi idő alatt illan el. Ez az edp esetében akár 6-8 óra is lehet, míg az edc ennek inkább a harmada.

A neves gyártók arra törekednek, hogy az illatanyagoknak természetes növényi összetevői legyenek, mert ez sokkal gazdagabb élményt ad. A citromhéjból készült citrom esszenciaolaj 4-500 molekula kombinációja, ezzel szemben ennek az illatnak a szintetikus változatát mindössze 100-150 molekula adja. Ez utóbbi egyébként sokkal egységesebb eredményt ad, sokkal kevesebb különbséget mutat az egyes felhasználókon.

161111illatok3.jpg

A parfümöket előszeretettel hamisítják, ennek egyik oka, hogy ha nem használtuk rendszeresen az illatot, akkor igencsak nehéz elsőre megmondani, hogy az adott üveg és a benne lévő illat vajon eredeti-e? Jó esetben már a doboznál, esetleg az üvegnél észre lehet venni, ha ismerjük pontosan az adott márkát, de az igazán jó hamisítványok esetén ezt megugorják, itt ráadásul még a kifújás után sem feltétlenül érzi a laikus a különbséget, jó néhány percre van szükség ugyanis, amíg kibontakozik az illat. A legjobb esetben csupán arról van szó, hogy a hamisítvány szintetikus alapanyagokra épül, így egyszerűen nem olyan tartós az illat. Ez ugye csak pénzkidobás, de rosszabb esetben a nem ellenőrzött gyártási körülmények miatt komoly bőrgyógyászati problémákat is jelenthet. Az irritáció komolyabb elváltozásokat is okozhat, ráadásul pont olyan helyeken, amiket a ruha is látni enged.

Ne feledjük, hiába tűnik nagyon olcsónak az ár a nevenincs webshopban, a gyártóknak nem érdeke, hogy rontsák a bizniszt, így nem gondolhatjuk, hogy féláron adják majd termékeiket bármelyik piaci szereplőnek. Természetesen kivételek mindig akadnak és van megbízható eladó is a neten. S persze lehetnek a teherautóról leeső tételek, de a tapasztalatok alapján a legtöbb esetben ilyenkor a csomagban nem az eredeti parfüm érkezik. Szintén nagyon gyakori, amikor az igen nyomott áron kínált neves márkákat csupán csak vevő becsalogatóként használják, és a rendelés után derül ki, hogy az éppen elfogyott, de persze van másik parfüm, amit ajánlani tudnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr9911968269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása