Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (9) amerika (97) andrassy (5) andrássy (52) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (65) auto (6) autó (97) ázsia (14) balc (39) bank (6) befektetés (13) bentley (17) bicikli (5) bor (30) breitling (6) brit (17) buda (6) budapest (91) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (160) bútor (9) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (12) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (11) építészet (5) érdekesség (247) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (5) florida (7) forbes (37) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (14) gasztronómia (32) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (92) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (217) intel (5) ipad (5) ital (12) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (12) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (5) kávé (5) kiállítás (7) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (8) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (5) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (66) london (59) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (8) magánrepülő (9) magyar (132) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (21) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (10) művészet (11) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (77) orosz (58) parfüm (10) párizs (20) pezsgő (10) politika (6) porsche (13) prada (11) privatejet (6) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (21) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (63) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (9) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (83) tv (6) usa (54) utazás (104) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (8) wsj (6) yacht (9) +

Kína bekebelezi a világ luxusiparát

2010.01.22. JD Rockefeller

Csupán idő kérdése, mikor fosztja meg a világ legnagyobb luxuspiaca címtől Kína a jelenleg uralkodó Egyesült Államokat. A legújabb felmérések szerint 5-7 év múlva kerül erre sor, legalábbis abban az esetben, ha a Boston Consulting Group szakemberei jól számoltak és a világ sem fordul ki közben a sarkából.

A trendek azonban gyanúsan egy irányba mutatnak. Kína - főleg az olyan nagyvárosok, mint Peking, vagy Shanghai - látványos fejlődésen mentek keresztül a ’90-es évek eleje óta, a bennük élő embereknek pedig egyre nagyobb zöme tesz szert már nemzetközi mértékben is jelentős vagyonra. A 2550 fő megkérdezésével készült kutatás során az is kiderült, hogy például a számos jelentős luxusmárkát magába foglaló LVMH csoport kínai vásárlóinak többsége 25 és 35 év közötti, akiknek jelenleg is gyors ütemben nő a jövedelme - azaz vélhetően hosszú időn keresztül lesz jó ügyfél. Legalább ennyien vannak azonban olyanok, akiknek hasonló lendülettel nő a fizetésük, de még nem érte el azt a szintet, hogy a luxusmárkák rendszeres vásárlói lehessenek. Pár éven belül azonban ők is csatlakozhatnak az előbbi díszes társasághoz, ami végeredményben drasztikusan növekvő forgalmat fog eredményezni a luxusmárkáknál. Ennek fényében nem meglepő, hogy igyekeznek a hatalmas ázsiai ország kedvében járni: amellett, hogy kimondottan sok üzletet nyitnak ott, a rangosabb események és bemutatók egy részét is előszeretettel szervezik az utóbbi időben Kínába.

A Boston Consulting Group kutatása amúgy nyitva hagyja azt az érdekes kérdést, miszerint lenyomta-e már Kína a hagyományosan második Nyugat-Európát, vagy sem. Igaz, ha még nem is került rá sor, erre aligha kell 5-7 évet várni.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr861690648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.