Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrassy (5) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) auto (6) autó (99) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmeres (8) felmérés (55) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazás (109) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Generációs fordulat előtt a luxusipar?

2010.04.10. JD Rockefeller

Generációs fordulat előtt állhat a luxusipar, legalábbis ezt a következtetést szűrték le egy ezer fő megkérdezésével végzett amerikai felmérésből. Az Ad Age magazinban megjelent kutatás konklúziója szerint a tehetős fiatalabb generáció már nem feltétlenül a ma bevett luxusmárkákat preferálja, ami néhány éven belül jelentős átrendeződést hozhat a piacon.

Az átlagosan évi 200 ezer dollárt (havi 3,3 millió forintot) kereső válaszadók saját bevallásuk szerint a minőséget, az esztétikumot és az eredetiséget tartják a legfontosabb erényeknek, a terméken lévő márkajelzés egyre kevésbé számít. Az anyagi körülményeihez képest fiatal - átlagosan 45 éves - csoport persze csak részben okozott meglepetést, hiszen az olyan klasszikus prémiummárkákat, mint az Apple, a Sony, a BMW, a Porsche, a Lexus, a Chanel, vagy a Ralph Lauren azért megemlítették a legjobbak között. Érdekesség, hogy a listában olyanok is helyet kaptak, mint az Ikea, a Target, vagy a Gap, kimaradtak ellenben olyanok, mint a Cadillac, a Gucci, a Louis Vuitton, az Armani és a Versace.

Hogy mi következik ebből? A felmérést készítők szerint leginkább az, hogy az olyan tradicionális luxusmárkák, mint a Gucci, vagy az LV inkább az idősebb korosztály kedvelt választásai, azonban a jelenleg középkorú generáció már nem fog ilyeneket vásárolni, ezért pozíciójuk erősen veszélyeztetve van. Mi azonban vitatkoznánk ezzel: egyrészt az ember időről időre más-más viseletet és irányzatot részesít előnyben, így igencsak könnyen elképzelhető, hogy a pénzes idősebbek a jövőben is a bevett luxusmárkákat fogják választani. Másrészt ha így is lesz, meglehetősen valószerűtlennek tűnik, hogy olyanok, mint az LV és a Gucci ölbe tett kézzel néznék vásárlóik kihalását ahelyett, hogy megpróbálnának a vélhetően még pár évtizedig életben maradó célközönség kedvére tenni. A minőség, az esztétikum és az eredetiség ugyanis valamennyi luxusmárka sajátja - más kérdés, hogy mikorra engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy milliós összeget fizessünk egy-egy táskáért.

komment

Címkék: amerika felmérés versace gucci armani louisvuitton

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr441909684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.