Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (100) andrássy (53) andrassy (5) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) autó (99) auto (6) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (19) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (166) bútor (9) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (12) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (253) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (60) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazás (109) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Így vesz Porschét a magyar burzsuj

2010.05.22. JD Rockefeller

A magyar felvágós népség, pláne ha autóvásárlásról van szó. Neki a méret a lényeg, semmi más, ennek köszönhető, hogy nagy, de alulmotorizált és fapad-közeli autókkal van tele a közút-hálózat. A nagy autóhoz ugyanakkor nagy, legalábbis nagyobb presztízs társul, mint a kisebbhez, a szomszéd, a barátok és a kollégák elismerését pedig ki kell vívni.

Ha pedig már egy kicsit jobban megy a szekér, akkor rögtön képbe kerülnek a német prémiummárkák. Ezek megvásárlásához a többség rendesen eladósodik, ami egészen addig nem is gond, ameddig az életük az optimista forgatókönyv szerint alakul. A többség itt már rendesen pipálgatja a tételeket az extralistán és az is elvárt, hogy az adott prémiummodell derekasan meginduljon, ha odalépnek neki. De mi a helyzet azokkal a magyarokkal, akiknek egy vérbeli, keményvonalas luxusautóra is futja? Eláruljuk: nem sok közük van a többiekhez.

A Porsche - azon belül is a 911-es - az az autó, amit egyszer az életben minden valamirevaló autóbolondnak vezetnie kell. Mi már Bernie-vel túl vagyunk porschés szüzességünk elvesztésén, mi több, ketten együtt már vagy egy tucat 911-est, Boxstert, Caymant, Panamerát és Cayenne-t vezettünk. Utóbbit leszámítva mindért már önmagában is megéri gazdagnak lenni: képzeljék el azt a tökéletes sportautót, amiben gondolkodás nélkül bármikor és bármilyen körülmények között levezetnének ezer kilométert úgy, hogy az út végén úgy szállnak ki belőle, mintha áttaxiztak volna Pestről Budára. Ó, nem, mégsem: a porschés esetben ugyanis fülig érne a szájuk.

Nos, erre a vigyorra egyre több honfitársunknak van oka. A tavalyi válságévben ugyanis három számjegyű eladást produkált a hazai Porsche, idén pedig újabb rekordévre számítanak. Az apróbetűs részben két dolgot jegyeznénk meg: a tavalyi év az ötajtós Panamera bevezetése dobta meg, amit több hazánkfia ténylegesen látatlanban rendelt meg. Hasonló történt idén a Cayenne második generációjának bemutatóján is: amint felkerültek az első hivatalos képek a Porsche weboldalára, már több vásárló ment is a szalonba összekonfiguráltatni magának legfrissebb álomautóját. Az idei várható rekordban tehát igen-igen jelentős szerepe lesz a Cayenne-nek, aminek eladásait az ortodox vélemények szerint le is vonhatjuk “az igazi Porschékéből”. Ezzel annak fényében egyet is tudunk érteni, hogy itthon a többséget dízelmotorral adják el, ami még ha nem is feltétlenül rossz, de mindenképpen szentségtörő választás, akkor már sokkal inkább a hibrid.

Zömében sportautókról lévén szó meglepő lehet, de a magyar Porsche vásárló messze nem ragaszkodik a próbakörhöz, mielőtt elkölt 30-40 millió forintot álmai 911-esére. Ő tudja, hogy ez egy kiváló autó, olvasott róla számos tesztet, látta a Top Gear-ben és vezette egy barátjáét, neki ennyi információ tökéletesen elég a döntéshez. Ebből fakadóan az olyan különleges rendezvények sem hozzák őket lázba, ahol limitált szériákat lehet vezetni - persze ha valaki évi sokezer kilométert Porschézik, akkor ez a viselkedés egy fokkal érthetőbbé válik.

Részletfizetés? Ugyan, kérem! A vásárlók 90-95 százaléka egy összegben átutalja - esetleg néhány aktatáskában átadja - a vételárat, amiből amúgy legendásan keveset lehet alkudni. Ha nagyon próbálkozunk, akkor is legfeljebb 3-5 százalékot tornászhatunk le egy jól felszerelt 911-es árából, ami persze még így is milliós összeg, de ki akarna Olcsójánost játszani egy Porsche vásárlásnál?

A magyar Porsche tulajdonosokról számos legendás történet kering, a legfrissebb és talán legmegdöbbentőbb azonban “a grófnő esete a 911-essel” munkacímű darab. A (több helyről megerősített) legenda szerint történt ugyanis, hogy egy középkorú, meglehetősen arisztokratikus kiállású hölgy jelent meg egy porschés rendezvényen, mint kiemelt ügyfél. Kis tudakolózás után kiderült, hogy a wannabe-grófnőnek van már egy egyáltalán nem koros 911-ese, amit azonban mindenáron le akar cserélni. Az okra nem sokkal később fény is derült: a grófnőnek ugyanis nyomta a fenekét a ülés, ezért adta el 911-esét és vett egy újat - másik ülésel.

komment

Címkék: porsche magyarburzsuj

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr142022947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.