Az első osztály létjogosultságát csak az vonja kétségbe, aki nem hagyta még el az európai légteret. Való igaz, hogy Ferihegyről mondjuk Frankfurtba vajmi kevés értelme van annak, hogy egy szimpla repülőjegy árának többszörösét kifizessük valamivel több lábtérért, kényelmesebb ülésekért, egy fokkal jobb kajáért és némi alkoholos mámor elérésének lehetőségéért. Ja, és persze ha gubanc van, az első osztályon utazóknak is ugyanakkora esélyük van a túlélésre, mint a többieknek. Egészen más a helyzet viszont akkor, ha fél napot kell a gépen tölteni; a kontinentális járatok mostanra ráadásul tényleg egy ötcsillagos szállodához hasonló szolgáltatást nyújtanak - oké, persze, ha a gép lezuhan, az utasok itt is meghalnak.
Napokkal ezelőtt mutatta be a Lufthansa új első osztályát, amivel kapcsolatban két dologra büszkék kiemelten. Az egyik, hogy az Airbus A380-on, vagyis a világ jelenlegi legnagyobb személyszállítóján alakíthatták ki, másrészt ez jelenleg a legcsendesebb első osztály mind közül. A millió irányban állítható szék és a nagyméretű saját képernyő magától értetődik, ahogyan az is, hogy az üléseket nem csak vízszintes-közeli pozícióba, de teljesen vízszintesbe is el lehet fektetni. A kényelemről árulkodik, hogy amíg a turistaosztályon 79 centi hely van a lábaknak, addig itt 2,07 méter, vagyis a Góliátok sem érik el az előttük lévő ülés háttámláját. A kényelmes pihenésről olyan apró részletekkel is gondoskodtak a németek, mint a lépések zaját elnyelő padlószőnyeg, vagy a hangszigetelő, a fotel köré felhúzható spanyolfal.
Árulkodó tény, hogy a hatalmas A380 526 ülőhelyéből mindösszesen nyolc első osztályú, 98 pedig a business utasoknak van fenntartva. A jegyért ugyanis az előzetes információk szerint akár 2,8 millió forintot is fizethetünk, ügyes foglalással azonban ennek harmadából is meg lehet úszni az utazást. Ez persze még így sem kevés, ám a business és első osztályon utazók túlnyomó többsége üzleti úton van, legalábbis nem saját maga fizeti a jegyét. A gép első útja június 11-én lesz Frankfurtból Tokióba, ám előtte még soron kívül elviszi a német fociválogatottat a dél-afrikai VB-re.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.