Luxus szakot indítottak a Monacói Egyetemen!

Egy biztos: akik elvégzik a Monacói Egyetem luxus szakát, azokra nem lehet mondani, hogy büfé-ruhatár szakon végeztek. Felérne egy halálos sértéssel. A Nobu-Gucci szakot viszont már kifejezetten bóknak vennék, mivel ez teljesen meg is felel a valóságnak. Van, ahol az egyetemi lét nem arról szól, hogy az Ibolya presszóban támasztjuk a pultot, messiásként várjuk a diákhitel érzekését jelző sms-t, vagy a kocsmák rangsorát a sör olcsósága alapján állítjuk fel. Ez a hely Monaco és a luxus kiskereskedelmi menedzsment nevű mesterképzés.

Itt a hangos folyosói viták során nem Karl Popperről vagy Herbert Marcuse-ról esik szó, hanem hogy a Cessna vagy a Falcon-e a jobb magángép, és melyik gyártó jachtja a menőbb. Akármilyen viccesnek hangzik elsőre, a luxustermékek kereskedelme speciális terület, és a márkák szerint speciális tudást igényel. Az év elején a Harrods például bejelentette, hogy saját személyzetét kizárólag az általa az angol Ruskin Egyetemen létrehozott szakon végzettek közül fogja felvenni.

Ennél mókásabb a szintén a Monacói Egyetem által létrehozott „a luxus esztétikája” szak (vagyis inkább tanfolyam), melyre 35 hallgatót vesznek fel a világ minden tájáról, és olyan tárgyak vannak, mint luxusjachtok, órák, cipők, ékszerek, ruhák. A képzés alapvetően gyakorlati jellegű, de az elméleti oktatás során szó esik a luxustermékek kiskereskedelmében bevett kódokról, jelzésekről és rituálékról is. A tanfolyamot olyan márkákkal együtt hozták létre, mint a Gucci és a Ralph Lauren, a képzés legnagyobb értéke pedig kétségkívül a hét hónapos szakmai gyakorlat valamelyik cégnél.

Talán mondanom sem kell, hogy az igény óriási, a hallgatok tolonganak, hogy bejussanak. Az egyetem egyik tanára azzal indokolja a szakok indítását, hogy elmúltak már azok az idők, amikor könnyen eladható volt egy luxuscikk pusztán a márka varázsával. A harc kemény, a cégek pedig mind jobban képzett alkalmazottakat szeretnének boltjaikba és a központba is – fejtette ki a tanfolyam vezetője, Annalisa Tarquini. Szerinte a képzést elvégzőknek olyan kivételes és utánozhatatlan vásárlási élményt kell biztosítaniuk, amelytől a vásárlók és a márka között hosszú távú érzelmi kapcsolat alakul ki. Nem rossz. Klasszika-filológia-luxus menedzsment szakpár van? Engem érdekelne.

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr622205286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

burzsuj_bw_logo-h240.png

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.
Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

instapromo3.png

Címkék

abramovics (10) airfrance (11) ajándék (12) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) armani (18) aukció (66) autó (99) ázsia (14) balc (39) befektetés (13) bentley (18) bor (31) brit (20) budapest (94) bugatti (15) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) chanel (11) christies (13) design (13) divat (79) dubai (14) ékszer (13) érdekesség (254) étterem (39) felmérés (55) ferrari (41) forbes (38) francia (53) gasztro (15) gasztronómia (33) golf (14) gucci (16) hajó (59) harrods (11) hermes (23) hotel (93) india (13) ingatlan (221) ital (13) jacht (61) játék (13) jóhely (12) jótékonyság (18) karácsony (24) kína (53) könyv (13) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) legdrágább (17) leggazdagabb (10) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) lv (14) lvmh (30) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) milliárdos (22) mobil (11) moszkva (11) művészet (11) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) olasz (57) olaszország (12) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) porsche (14) prada (11) rekord (11) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) rollsroyce (22) samsung (15) sothebys (20) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) tagheuer (10) társadalom (10) telefon (32) toplista (11) turizmus (86) usa (56) utazás (109) versace (11) vertu (19) vonat (11) vuitton (10) yacht (10) +
süti beállítások módosítása