Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) andrassy (5) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) autó (99) auto (6) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmeres (8) felmérés (55) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazas (7) utazás (109) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Egy burzsuj dilemmái: divatórát, vagy sem?

2010.12.14. JD Rockefeller

Ha valaki megnyeri a lottóötöst, vagy csak nagyot szakít a tőzsdén, akkor garantáltan vesz magának egy órát, lehetőleg olyat, amiről messziről lerí, hogy jó drága volt. Ilyenkor csak az ismert nevek, mint a Breitling, a Rolex, esetleg még az Omega játszik, hiszen ezektől mindenki tudja, hogy luxuscikkek, megbízhatók és persze elég drágák is. A tehetős órarajongók inkább Glashüttét, IWC-t, Franck Mullert, esetleg A. Lange & Söhne-t választanak, ahol legfőképpen az adott órában lévő technikáért és innovációért fizetnek súlyos milliókat. De mi a helyzet a luxus divatórákkal?

Nos, Magyarországon nagyjából és egészében semmi. A divatóra ugyanis kimerül a pár tízezer forintos kategóriában, aminek létjogosultsága tökéletesen indokolt, hiszen még hatszámjegyű összegbe kerülő órát is viszonylag kevés ember kezén látni, hogy a többiről ne is beszéljünk. A megkérdezett hazai szakértők szerint hasonlóan állunk az órakultúrával, mint a divattal: nyugatról nézve megmosolyogtató, amikor bántóan rossz ízléssel összeválogatott ruhákban szállnak ki emberek a német prémium-, és luxusautókból. Pedig akinek van rá kerete, de nem nagy rajongója a svájci óráknak, az tud máshonnan is szép, technikás és drága órákat vásárolni. Mondjuk a luxus divatmárkáktól.

Itt van mindjárt a Hermès: bár a Cape God 2100 dollár (kb. 430 ezer forint) ellenében is egyszerű quartz-szerkezetet rejt, maga az óra igazán jól néz ki és neve is van. Ínyenceknek persze inkább ezt ajánlanánk, csak sajnos a Carre H-ból már rég elfogyott mind a 173 példány.

Ha már divatóra, akkor legyen első ránézésre is kicsit más, mint a többi. Ez a kritérium tökéletesen érvényesül a Ralph Lauren Stirrup esetében, aminek roséarany kiviteléhez 12 700 eurós (kb. 3,5 millió forintos) listaáron juthatunk hozzá. Itt jött el az idő, hogy megjegyezzük: a Ralph Lauren, ahogyan a többi divatmárka, nem saját maga, hanem egy-egy svájci márkával (a RL például a Piaget-vel) kooperációban fejleszti óráit.

Divatórát persze a Louis Vuitton is kínál, nem is akármilyeneket. A legismertebb a 8600 dolláros (1,8 millió forintos) Tambour LV Cup Automatic Regatta, akinek pedig a pénz nem számít, annak ott a szépséges Tambour Automatic Diving Pink Gold 22 600 dollárért (4,6 millió forintért). Személyes kedvencem mégis a Tambour Travel Alarm Clock: egy LV óra csörgésére ébredni ugyanis már önmagában egészen kellemes életvitelt feltételez.

komment

Címkék: óra hermes louisvuitton ralphlauren

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr662515253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.