Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrassy (5) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) auto (6) autó (99) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazás (109) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Ne-Tiger vagy Armani? Nyomulnának a kínai luxusmárkák

2010.12.27. Bernie_Madoff

Messze még az idő, mikor az Andrássy úton a menő Ne-Tiger boltba megy be először a jómódú magyar és külföldi vásárló – már ha eljön ez az idő valaha is. Sose hallottál még erről a csodás márkáról? Ejnye, pedig már 18 éve létezik, ez Kína első luxusmárkája. Zang Zifeng alapította 1992-ben, tavaly nyitották meg első szuperelegáns sanghaji butikjukat, és olyan látványos divatbemutatót rittyentettek a kínai divathéten, hogy mindenkinek leesett az álla. A sikerek ellenére, a kínai luxusholmikat még maguk a kínaiak is gagyinak tartják, és sokkal szívesebben vásárolnak európai cuccokat, ha telik rá. A McKinsey friss kutatása szerint az évi 36 ezer dollárnál többet kereső kínaiak 52 százaléka vesz külföldi terméket, ha csak teheti, és csak 37 százalékuk támogatja költésével a hazai ipart. 36 ezer dollár Kínában nagyon sok, ez arrafelé már erősen burzsuj kategória.

Az egész csak azért lehet kínos, mert a jóslatok szerint 5 éven belül Kína lesz a világ legnagyobb luxusáru piaca, és kissé zavarja az állami vezetőket, hogy ebből nem elsősorban hazai márkák, hanem az európaiak szedik majd meg magukat. Főleg a két francia (LVMH és PPR) és a svájci luxuskonszern (Richemont). Ezt természetesen az érintett márkák is tudják, ezért elképesztő terjeszkedésbe fogtak, amíg tehetik: nemcsak az olyan mamutok, mint az Armani nyit számtalan új – részben saját, részben franchise – üzletet a kínai tengerparti városokban, de a kisebbek, mint a Corneliani vagy a Christian Louboutin is arrafelé terjeszkednek. Közben azért a hazai prémium divatcégek is egyre jobbak, így az igazi profi európai luxusbrandek külön márkát hoznak létre, speciálisan az ázsiai igényekre és ízlésre szabva. Így tett a Hermés is a Shang Xia nevű új márkájával. Ezzel a címkével egyébként nemcsak ruhákat, hanem lakberendezési tárgyakat is árulnak.

Ahogy elnézem, jó is, hogy addig nyomulnak a külföldi cégek, amíg ekkora kegyben részesülnek. Most ugyanis még akkora nimbuszuk van, hogy azok a bevásárlóközpontok, akik képesek becsábítani őket magukhoz, egy halom kiváltságban részesítik őket. Ugyanaz megy, mint nálunk Ká-Európában a nyugati multinacionális tőkével: szinte leborulnak a lábaik elé. Annyira, hogy sok esetben egy-két évig még bérleti díj mentességet is kapnak, az ő igényeik szerint alakítják át az áruházakat, és mentesítik őket a rezsi egy része alól. Hát igen, így tényleg könnyű a terjeszkedés. A kínai luxusbrandek tulajdonosai persze nem nézik ezt jó szemmel, a Ne-Tiger alapítója például már több fórumon is kikelt az ellen, hogy nem tisztességesen bánnak velük az áruházak a saját országukban. Izgalmas piac a kínai, érdemes lenne próbálkoznia pár magyar divatcégnek is arrafelé, mert most még gyorsan lehet terjeszkedni. Persze az olyan hibrid vállalkozásokban is lehet fantázia, amiben mostanság a magyar divattervező, Zoób Kati vesz részt: ő adja az európai ízlést, a kínaiak a pénzt, és együtt - legalábbis a tervek szerint – meghódítják a világot egy új nemzetközi divatmárkával. Kíváncsian várom a fejleményeket.

komment

Címkék: kína kutatás divat luxus mckinsey

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr952541372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.