Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrassy (5) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) autó (99) auto (6) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazás (109) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Viszlát, Jockey!

2011.02.22. JD Rockefeller


Üzemanyagszint-mérő a Rolls-Royce 102EX-ben

Már most vésse fel naptárába a két év múlva esedékes Oscar-díj átadást az, aki történelmet akar látni. A díjazottakról persze fogalmunk sincs, a bevonulás azonban emlékezetes lesz és kivételesen nem a vörös szőnyeges villantások miatt. 2013-ra ugyanis már több elektromos luxusautó is sorozatgyártásban lesz, az eddig szigorúan hatalmas benzinmotorral szerelt autókkal közlekedő sztárok pedig garantáltan varázsütésre cserélik majd elektromos autókra korábbi modelljeiket. A paparazziknak ezután nem árt majd jobban figyelniük, nehogy állcsúcson vágja őket egy némán melléjük guruló Mercedes SLS e-cell felnyíló sirályszárnya.

Korábban még lehetett mást mondani, mostanra azonban egyértelművé vált, hogy az elektromos autók forradalma nem alulról érkezik majd. Sok-sok évi marketingmaszlag után ugyanis jelenleg összesen három elektromos autót lehet megvásárolni Európában: a PSA-Mitsubishi triót (Citroën C-zero, Peugeot iOn és Mitsubishi i-MIEV), a Nissan Leafet és a Tesla Roadstert. Előbbiek egy részének hazai ára is van, de minek: papíron zéró emisszió ide, vagy oda, 8-10 millió forintot senki nem fizet egy francia apró városi autóért. Ezutén nem csoda, hogy a tisztességes Leafnek annyira megörültek, hogy kapásból az Év Autójának választották, noha hatótávolsága papíron is csupán 160 kilométer, ráadásul Európa fájdalmasan kevés országában lehet kapni. A Tesla Roadster viszont állat!

Ezért örülhetünk annak, hogy a sport- és luxusautók lesznek az elektromos hajtás úttörői. Oké, előbbinél nem felhőtlen az örömünk, hiszen a motorhang ebben a ligában sokat számít, de ne legyen kétségünk afelől, hogy erre is kitalálják majd a megfelelő megoldást. Ez ugyanis bagatell problémának tűnik ahhoz képest, mégis mi a frásszal etessék a nagy teljesítményű villanymotorokat. Érzékletes, hogy a már vezethető, de csak 2012 végére ígért Audi R8 e-tronban csak az akkumulátorok nyomnak 550 kilót, melyek hőségét folyadékhűtéssel csitítják. Viszont így legalább képes egy feltöltéssel 250 kilométert megtenni, persze csak abban az esetben, ha nem a versenypályán robogunk, nyakunkban egy elszánt trónkövetelővel.

Az R8-nál is izgalmasabbnak tűnik az SLS e-cell, ami nemcsak teljesítménye, vagy hatótávja, de megjelenése miatt is figyelemreméltó próbálkozás. A német technó-korszak egyik jellegzetes árnyalatára pingált sirályszárnyú 525 lóerőre, négy másodperces 0-100-as gyorsulásra és - állítólag - 400 kilométeres hatótávra képes. Utóbbi a legérdekesebb adat, hiszen gondoljunk csak bele, hogy ha az Audinak 550 kilónyi akksi kellett 325 lóerőnyi villanymotor 250 kilométeres hatótávjához, akkor az SLS-ben vajon mennyi lehet? A menetteljesítmények fényében ez persze kicsit sem fogja zavarni a tulajdonosokat, hiszen ők nem a hétvégente a Nordschleifén kőrözők közül kerülnek ki, ugyanakkor a tetemes súlytöbblet meglehetősen aggasztó a távolabbi jövő tekintetében is.

Ellenben egy Rolls-Royce-nál totál érdektelen, mennyit nyom a mérlegen, már csak azért is, mert a Phantom is éppen csak befér 2,5 tonna alá üresen. A 102 EX tanulmányt jövő héten mutatják be Genfben, a lepel-lerántás pillanatában pedig én is ott leszek, és megpróbálok majd egy illetékest a kaviáros szendvics-hegy és a Moët közé szorítani a keresztkérdéseimmel. Legfőképpen azzal, hogy ez most mennyire komoly? Egyetlen darab elektromos autót ugyanis bárki tud csinálni, a sorozatgyártás azonban egy egészen más műfaj. Mindenesetre úgy tűnik, hogy a srácok komolyan gondolják a dolgot: első körben végigturnézzák az autóval Európát, Észak-Amerikát, Ázsiát és a Közel-Kelet azon részeit, ahol éppen nem bombázzák a tüntetőket. Ezalatt kipróbálhatja több Rolls-Royce tulajdonos, elmondhatja róla a véleményét és ezzel is hozzájárulhat a sorozatgyártásba kerülő változat tökéletesítéséhez. Ugyanakkor miközben néma csendben gurul az autó, mi pedig a Financial Times vége felé közeledünk, annyira jelentéktelennek tűnik, milyen motor hajtja is azt. A környezetünk ellenben azt gondolja majd, sokkal jobb arcok vagyunk, mint a nagy benzinessel járó milliárdosok és alapvetően ez így is van. Legfeljebb Jockey-éknak lesz rossz.

komment

Címkék: mercedes audi autó elektromos genf rollsroyce

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr532678902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.