Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrassy (5) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) auto (6) autó (99) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmeres (8) felmérés (55) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazas (7) utazás (109) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Így lesz a 40 dolláros kávéscsészéből 1000 dolláros

2011.07.10. Warren Buffett

Mi köti össze őket? Francis Ford Coppola, Pedro Almodóvar, Federico Fellini, Marina Abramovics, Joseph Kosuth, James Rosenquist, Jeff Koons és David Byrne. A megfejtés: mindannyian terveztek kávéscsészét az illynek. A legújabbak Anish Kapoor szobrász munkái, aki arany, platina és palládium különleges ötvözete által borított új darabokat tervezett.
 
Az illy Art Collection legújabb darabjai a felsorolt nevek és az említett anyagok ellenére kifejezetten megfizethető darabok. A sorszámozott kettes szett ára alig több mint 15 ezer forint, de amiért érdemes rá odafigyelni, hogy az árak a gyűjtőknek köszönhetően meredeken emelkednek. Tehát minél régebbi és minél kultikusabb, annál többet ér. A csészeszettek egyes darabjaiért ma már akár 1000 dollárt is megadnak. Az indiai születésű brit művész, Anish Kapoor egyébként a különleges ötvözeten kívül némi játékosságot is belevitt a tervezésbe. A tányér közepén a csésze egy lyukba illik, szimbolizálva az ürességet és a teljességet.
A (természetesen) magyar Illy Ferenc által 1933-ban alapított világhírű illycaffé egyébként nem is olyan régóta, mindössze 1992 óta kér fel művészeket, hogy a klasszikus, Matteo Thun építész által kreált jellegzetes illy csészét öltöztessék saját alkotásukkal. Ez utóbbi is is tudatos tervezés eredménye, amely Ernesto Illy funkcionális, tudományos, idealisztikus kávéscsésze leírása alapján készült. Okulásként ezek az alábbiak:
 
  1. a vastag, hőtartást szolgáló porcelánfal a csésze legtetején elkeskenyedik, így a kávé hőtartását jól szolgálja a vastag falú csésze, de a szél elvékonyított kialakítása miatt a szájnak is kellemes belőle inni.
  2. vastag csészefal, hogy a csak melegen finom eszpresszó hőmérsékletét a csésze minél tovább tartsa. (Ezért is tartják a csészéket vendéglátóhelyeken a kávégép forró tetején, hogy meleg csészébe érkezzen a friss kávé.)
  3. egyszerűen egymás tetejére illeszthető, virágkehely formájú csészealak, hogy kávézókban is könnyen, gyorsan használható legyen. Érdekes megfigyelni, hogy a kialakítás csak 2 csésze egymásra helyezését engedi stabilan, a harmadik már ledől. Ez sem véletlen, 2 csészét még át tud melegíteni a kávégép, a harmadikat már nem.
  4. jó felismerhetőség, kerekséget, lágyságot sugalló forma
  5. 'Vezúv effektus': a csészét kiemeli, porondra helyezi a tányér, mivel a közepe magasabban van mint a széle, ezzel hangsúlyozza, keretezi a csészét.
  6. a tányéron körben egy mélyebb árok szolgál a cukor és a kiskanál kényelmes elhelyezésére
 

 Alább a Mester két kültéri műve (fent Chicago, lent London)

komment

Címkék: kávé olasz gasztronómia

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr533054832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.