Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) andrassy (5) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) autó (99) auto (6) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazas (7) utazás (109) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Milliós ruhaköltemények fellegvára lett a Perzsa-öböl

2011.10.12. JD Rockefeller


A Givenchy aktuális haute couture kollekciója

Hálásak lehetnek a divatrajongók a Közel-Keletnek. Ha ők nem lennének, akkor ma már csak elvétve beszélhetnénk haute couture-ről, a nyugati civilizáció ugyanis a hírek szerint egyre kevésbé vevő a több tízezer euróba kerülő, neves divatház, illetve tervező által készített teljesen egyedi ruhakölteményekre.

Nem így a Perzsa-öböl menti országok, ahol a haute couture virágkorát éli. Nagyon konkrét arányok, százalékok és eurómilliók nincsenek, sztorik azonban annál inkább. Az egyik nagykutya építési vállalkozó lánya például saját bevallása szerint azért vesz ilyen ruhákat, mert egyrészt különbözni akar a többiektől, másrészt egyszer 5-6 ezer eurót költött egy Pucci ruhára és egy ugyanolyan sétált vele szembe az utcán. Utóbbi még akár érthető is lenne, a tinédzserkori különbözőségi igényt azonban ennél valamivel kisebb költségvetésből is tökéletesen ki lehet elégíteni.

A nagy felvevőpiac nem azt jelenti, hogy ne kéne odafigyelni a vásárlók összes apró rezdülésére. Egy, a közel-keleti piacra specializálódott Dior alkalmazott szerint egy jó eladónak nem csak a vevőt, de annak egész családját ismernie kell, rengeteg jó kérdést kell tudnia feltennie a hibátlan végeredmény érdekében és nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy egyetlen egyszer is hibázzon.

Tegyük hozzá, ez valóban nem férne bele ebbe a kategóriába. Az olyan márkák, mint a Dior, a Valentino, vagy a Chanel ugyanis nem ritkán 15-20 millió forintnak megfelelő összeget is elkérnek egy-egy ruhakölteményükért, míg egy esküvői ruha simán kerülhet egymillió dollárba.

Az árak fényében válik félelmetessé a Perzsa-öböl menti országok krémjének vásárlási szokása. Nem ritka, hogy egy alkalommal, egy szezonra 20-30 haute couture ruhát vesznek, a vásárlási láz pedig különösen az esküvői időszakban lobog. “Egyszer volt alkalmam részt venni egy négyezer fős esküvőn itt Dubajban, ahol mindenki haute couture ruhában volt” - meséli a Telegraph-nak Simon Lock, a Dubai Fashion Week kreatív igazgatója. Hozzátette: az esküvői szezon mindig nagyon drága errefelé. Hmm, mennyi is 15 millió forint beszorozva négyezerrel?

komment

Címkék: divat ruha közel kelet hautecouture

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr503296915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.