Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrassy (5) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) autó (99) auto (6) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazás (109) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

A luxusban (idén is) egyre több a pénz

2012.03.21. Warren Buffett

Ebben a hírben igazából nincs semmi meglepő. Az, hogy néhol nem mennek jól a dolgok, ne adj' isten válságot kiáltanak; mindez egy burzsuj számára nem igazán érthető. Ő ugyanis jövedelmi oldalon nem tapasztal ebből semmit. Talán a cége tőzsdei kapitalizációja kismértékben csökkent, és a bankszámláról ugyan nemrég le kellett egy kicsit emelni, de őszintén: nem mindegy, hogy 3, vagy 3,5 millió dollár van államkötvényben?! A lényeg, hogy költeni akar, mégpedig most, hiszen sok minden "olcsóbb" lett. Jól lehet ingatlant vásárolni, jachtot is kedvezőbb feltételek mellett kínálnak és régen kinézett kortárs művész alkotásai is kedvezőbb áron forognak. Ebben a körben jól öltözöttnek lenni pedig még mindig kötelező. 

A héten közölt Brand Finance Global 500 felmérés szerint a világ legértékesebb márkáinak dollárban kifejezett volumene több mint 3 százalékkal nőtt egy év alatt, és már elérte a 3415 milliárd dollárt. A hatalmas szám elsőre megdöbbentő, ami pedig igazán számunkra érdekessé teszi a hírt, az nem az első tízben bekövetkezett változás - az iPadról Burzsuj blogot olvasók azért feltehetően ennek is örülnek -, hanem a luxusmárkák előre törése. (Egyébként a tech szektor csupán az ötszázas lista tízedét teszi ki, de ennek ellenére ők a legértékesebbek iparági összehasonlításban.)  A gazdasági problémák ellenére ugyanis a high end luxust képviselő cégeknek nagyon jól megy, ami ugye a márkaértékben is megmutatkozik.  

Brand Finance lista először 2007-ben jelent meg, az akkor még 250 fős rangsor egy év múlva duplájára bővült

 

Néhány példa mindezek alátámasztására: a Louis Vuitton egy év alatt 24 százalékkal, 4,9 milliárd dollárra növelte a cégértékét, de most a Hermés és a Polo Ralph Lauren is 3,4-3,4 milliárd dollárt ér, ami 9, illetve 6 százalékos előrelépést jelent.  Érdekesség, hogy az új belépők között szintén elég sok a luxusmárka, mint a Cartier, a Prada, a Coach, a Burberry, a Tiffany & Co vagy éppen a Christian Dior. Az autós cégek szintén jól muzsikáltak a Rolls-Royce például 17 százalékkal javított, míg a Daimler most először szerepel a listán, és nem is rossz helyen. Ehhez képest a német konkurens, a BMW 22. helyezése alig érdemel említést, hiszen csak 5 százalékkal ér többet a márka, mint egy évvel korábban. Ez utóbbi persze így is 21,2 milliárd dollárt jelent.

Azon persze lehet vitatkozni, hogy az Amexet miért nevezik luxusmárkának

A szakértők szerint eljött egy újfajta recesszió ideje. A gazdasági bajok ellenére egy szűkebb réteg igenis hajlandó komolyan áldozni a luxusra...

komment

Címkék: lista felmérés luxus

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr834332008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.