Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) andrassy (5) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) auto (6) autó (99) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazás (109) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Így ne rontsd el a gyereked

2012.08.14. JD Rockefeller

14gyerek1.jpg

Ha valaki egy, a legfrissebb kollekcióból származó 650 dolláros Lanvin ruhában és 400 dolláros cipőben feszít, az menő. Ha viszont ugyanebben a szettben toporog zavartan egy kislány a macijába kapaszkodva az óvodai beiratkozáson, az garantálja, hogy felnőttkorában legkevesebb a rajta lévő ruhák értékének megfelelő összeget kell költenie pszichológusra, havonta.

A kívülről nézve határozottan őrültnek tűnő anyukák láthatóan nem veszik félvállról a feladatot. A fenti tanmese a hároméves Juliet Sandlerről szól, akinek anyukája saját bevallása szerint 10 ezer dollárt (2,3 millió forintot) költött csak a nyári kollekciójára. A 33 éves mama szerint a lánya az ő egyfajta kivetülése, akit éppen úgy kell öltöztetni, ahogyan saját magát is.

A helyzet az, hogy ezt mostanra minden további nélkül meg is tehetik. Amíg ugyanis öt évvel ezelőtt még viszonylag visszafogott volt a luxus-gyerekruhák kínálata és leginkább a Ralph Lauren - Burberry - Christian Dior trióra korlátozódott, addig mostanra hatalmasra duzzadt a válaszék. Néhányan, így az Oscar de la Renta, vagy a Marni megpróbálják visszafogni kínálatukat, illetve nem mini-felnőtteknek öltöztetni a gyerekeket, a pénzt láthatóan számolatlanul szóró anyukák csáberejének azonban nehéz ellenállni. Ennek egyik jele a bő fél évvel ezelőtt megnyílt Young Versace üzlet, de tavaly év végén már a Gucci is megnyitotta kizárólag gyerekruhákat kínáló boltját a Fifth Avenue-n.

14gyerek2.jpg

Juliet Sander anyukája nincs egyedül véleményével. Sasha Charnin Morrison, a US Weekly divatszerkesztője szerint a gyereked egyenesen egy rólad szóló sétáló hirdetőtábla, aki nem engedheti meg magának, hogy stílusában elmaradjon tőled. Különben is tapasztalatai szerint a 200 dolláros Gucci cipők a gyerekeket is boldoggá teszik. Egészen másként látják a helyzetet a CNBC által megkérdezett pszichológusok: szerintük éppen ezek a látványos luxuscikkek teremtik meg a társadalmi osztályokat és az irigységet. Hozzáteszik, hogy az anyukák már egy szint után nehezen tudnak maguknak újabb és újabb ruhákat vásárolni, egy gyerekkel azonban gyakorlatilag újra lehet kezdeni a gardrób telepakolását.

Ezt a luxust persze csak kevesen engedhetik meg maguknak. A felmérések szerint a luxus-gyermekholmik rendszeres vásárlói legkevesebb évi 350 ezer dolláros bevétellel rendelkeznek, ami az amerikai átlag mintegy hétszerese. Igaz, nem kell feltétlenül gazdagnak lenni egy-egy darab beszerzéséhez: egy Christian Dior hajtű például mindössze négy dollár, igaz a kínálat csúcsán a Franciaországban kézzel készült selyemruháért már 5200 dollárt kell fizetni.

komment

Címkék: gyerek

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr564712493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.