Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrassy (5) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) autó (99) auto (6) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazás (109) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

A Burberry-t, vagy a Tiffany-t vegye-e meg a Louis Vuitton?

2013.02.22. JD Rockefeller

22lvmh.jpg

Lassan, de biztosan az a helyzet áll elő, hogy nem marad olyan kisebb luxusmárka, amit felvásárolhat az LVMH. Éppen emiatt félti néhány elemző az első számú luxuskonszernt, holott az aggodalom kifejezés használata erős túlzás a jelenlegi helyzetben. Az elmúlt hetekben nyilvánosságra hozott tavalyi év mérlegében ugyanis olyan számok szerepelnek, mint a 28,1 milliárd eurós forgalom, vagy a 5,9 milliárd eurós nyereség és mindkettő jócskán meghaladja az előző évet. Akkor mi a gond? Az elemzők szerint az, hogy innen már nehéz lesz tovább nőni.

Minden tiszteletünk mellett szögezzük le, hogy ugyanezek az elemzők korábban azt sem gondolták volna, hogy az LVMH divatdivíziója évi közel tízmilliárd eurós forgalmat tud bonyolítani, ahogyan azt sem, hogy a Louis Vuitton 2012-ben is kétszámjegyű növekedést produkál. Abban viszont igazuk lehet, hogy a csoport jelentős részben felvásárlásainak köszönheti sikerét, a jelenlegi 60 körüli márkán felül pedig már nehéz olyat találni, amit meg lehet venni és érdemes is rá költeni. A Bulgari még viszonylag könnyen ment 2011-ben, a Hermés pedig amilyen kézenfekvőnek tűnt, annyira bonyolult lett a végére. Valamit márpedig venni kell, hiszen az előrejelzések szerint idén már csak 7,3 százalékkal nő a Louis Vuitton forgalma, amire 2009 óta nem volt példa - feltéve persze, ha tényleg ennyivel nő majd.

Időszerű lehet tehát egy újabb nagy nevet a konszernbe olvasztani, amire eddig két tipp érkezett. Az egyik a Burberry, aminek felvásárlásáról évek óta pletykálnak (sokáig a PPR konszern fente rá a fogát), de továbbra is független márka. Mellette szólhat, hogy a Louis Vuittonhoz hasonlóan ismert, ám annál jóval kisebb márka és minden bizonnyal jól kiegészítenék egymást. A legutóbbi, tavaly március 31-én zárt üzleti évük forgalma 1,857 milliárd font (kb. 2,15 milliárd euró) volt, vagyis ha nagyon szeretné - és persze a britek oldaláról is mutatkozna némi hajlandóság -, akkor fel tudná vásárolni a Burberry-t az LVMH.

A kettes számú jelölt a Tiffany & Co. A legfrissebb elérhető beszámoló szerint a 3,6 milliárd dolláros (2,7 millió eurós) éves forgalmat könyvelt el, azaz valamivel nagyobb falat a Burberry-nél. Már csak azért is, mert a legutóbbi évben 18 százalékot nőtt a forgalom, vagyis vélhetően elég jó feltételek mellett válnának csak meg tőle tulajdonosai. Az LVMH portfóliójába a New York-i ékszermárka is jól passzolna, már csak azért is, mert az elmúlt három évben háromszorosára nőtt az órák és ékszerek forgalma a konszernen belül.

De vajon nem válnak-e unalmassá a luxusmárkák, ha szinte mindegyik ugyanahhoz a tulajdonoshoz tartozik majd?

komment

Címkék: tiffany felvásárlás lvmh burberry

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr575098401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.