Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) andrassy (5) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) auto (6) autó (99) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmeres (8) felmérés (55) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazás (109) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Lehúzzák a rolót a svájci óraboltok Kínában

2013.04.29. JD Rockefeller

130428ora1.jpg

26 százalék - ennyivel változott egyetlen év alatt a kínai svájcióra-piac és nem, ezúttal nem növekedésről beszélünk. Márpedig ez hatalmas csökkenés egy olyan piacon, ahol az általános vélekedés szerint minden eladható, ami európai és luxus, pláne akkor, ha van benne arany és/vagy drágakő gazdagon. A helyzet pikantériája, hogy a kereslet a látszattal ellentétben nem csökken, csupán a piac rendeződik át.

A kínai aranyláznak vége - nyilatkozta az Audemars Piguet elnöke. Az ő szavait támasztják alá a svájci óraipari szövetség számai is, melyek szerint Kínában az első negyedévben 323 millió frankra csökkent a kivitt órák értéke, ami többek között a korábban említett Francois-Henry Bennahmiast is a korábbinál óvatosabb üzletnyitásra ösztönzi. A látványos kínai visszaesés mellett jegyezzük meg, hogy Hongkongban csupán 9 százalékkal csökkent a svájci óraüzletek forgalma, melyek 910 millió frankos forgalma a kínainak közel háromszorosa. Még komplikáltabbá teszi a helyzetet, ha eláruljuk, hogy a svájci órák forgalma világszinten mindezek mellett is 2,3 százalékkal nőtt. A 4,73 milliárd frankos piac legfontosabb állomásai Németország, Nagy-Britannia és a közel-keleti országok.

Hogy akkor most vesznek-e luxusórát a kínaiak, vagy sem? Vesznek, csak éppen nem otthon. A legfrissebb felmérések szerint a gazdag kínaiak mintegy fele nem Kínában vásárol be luxuscikkekből, mostanra pedig megközelítőleg minden negyedik vevő kínai - és csak minden ötödik amerikai - turista a luxusüzletekben. A luxuscikkek adóztatása sem éppen a legkedvezőbb Kínában: a legkisebb kulcs 20 százalék, ami a tárgy értékének függvényében akár 70%-ig is felmehet. A hazai értékesítést amúgy az ajándékba szánt órák húzzák, a neves svájci márkák vezetői pedig egyetértenek abban, hogy az igazi hosszabb távú növekedési lehetőség a középosztályban van. Ennek szellemében az Audemars Piguet hat üzletét bezárja a 22-ből, mások - így a Piaget - ugyanakkor megtartják üzleteiket, hiszen, mint a márka elnöke fogalmazott a boutique, mint kommunikációs eszköz, nem helyettesíthető.

komment

Címkék: kína óra svájc piguet piaget

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr875252695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.