A Noma helyett már az El Celler de Can Roca a világ legjobb étterme
Burzsujírás közben tucatnyi olyan hírre bukkanunk, melyek érdekesek ugyan, önálló posztot azonban nem érnek. Sokáig nem tudtunk mit kezdeni ezekkel, mostantól azonban másképpen lesz. A Burzsuj á la carte minden csütörtökön jelentkezik és röviden összefoglalja az előző hét nap legfontosabb apróságait a luxusipar pletykáitól kezdve a legelképesztőbb kütyükig.
- Trónfosztás. Nem a Noma a világ legjobb étterme. A The World’s 50 Best Restaurants Guide idei listáján ugyanis a koppenhágai étterem a második helyre csúszott vissza, így nem sikerült zsinórban negyedszer is az elsőség. A rossz nyelvek szerint nem tett jót, hogy legutóbb ételmérgezés miatt kapott komoly publicitást a hely. Nagy meglepetésekre a TOP10-ben azonban nem kell számítani, az élen egy helyet előrelépve a 8 éve a lévő listán tartozkodó, a Joan és Jordi Roca testvér pár által vezetett gironai El Celler de Can Roca, míg a dobogó harmadik fokán a Modenában található Osteria Francescana áll. (Az első 50 közé idén 6 új étterem került be.) Ez utóbbi tavaly egyébként az 5. helyen szerepelt, míg a tízes mezőny 2 új taggal lett gazdagabb, miután a bécsi Steirereck és a Köln közelében találhatüVendôme került be a legjobb tíz közé. Az idén 12. alkalommal megjelent listát több mint 900 szakértő véleménye alapján állították össze.
- Elkelt Rogán Antal Louis Vuitton hátizsákja; a Vatera jótékonysági aukcióján a frissen regisztrált nyertes 1,1 millió forintot fizetett az elhíresült táskáért. Az ígéretek szerint a kapott összegből ki fogják fizetni egy nehéz helyzetben lévő belvárosi család rezsitartozását, míg a maradék pénzt a Peter Cerny Alapítvány és az I. számú Gyermekklinika kapja.
- Egy kínai turista – állítólag egy PhD hallgató, így feltehetően inkább apuci - már befizette a részvételi díjat, de legalábbis az előleget a legdrágább és leghosszabb világkörüli útra. A Hurlingham Travel által szervezett út 1 millió fontba kerül, és két év alatt mintegy 150 országot, valamint mind a 962 UNESCO Világörökség címmel rendelkező helyszínt érinti. (Így pihenésre nem sok idő marad.) Nem lesz viszont egyedül, állítólag eddig több mint egy tucat komoly érdeklődő akadt.
- A luxusmárkák láthatóan visszatérnek Európába, és egyre több üzletet nyitnak a kontinensen. Az egyik legkedveltebb helyszín a francia és az olasz tengerpart, csak júniusban olyan monobrand butikokkal gyarapodik Saint Tropez, mint Celine, Bvlgari, vagy Roberto Cavalli boltok.
- Az előrejelzések szerint igencsak sikeres lesz a Rolls-Royce Wraith. A Genfi Autószalonon bemutatott új modell a héten a londoni Harrods áruházban kapott egy komolyabb promóciót, de állítólag enélkül is el fog kelni az tervezett mennyiség, amelyet olyan 1200-1500 darabra lőttek be. A cég megerősítette készül majd kabrió változat is.
- A Porsche új nagykövete Maria Sharapova, a nem éppen nőies márka 3 évre szóló szerződést kötött a teniszezővel.
- Az idei Baselworld (is) számos újdonságot tartogatott az órarajongóknak, ezekből most csupán kettőt emelnénk ki. A Patek Philippe 40 (!) új modellt mutatott be, ennek több mint a fele női óra volt. A repertoárból nekünk legjobban a fenti képen látható art deco ihletésű Gondolo 8 Days tetszik. A legextrémebb óra címre viszont minden bizonnyal a Hublot MP-05 La Ferrari pályázhat (lentebb videó) sikeresen: 50 darabos limitált széria, 50 napos járástartalék. Ez utóbbi a maga kategóriájában (kézi felhúzású tourbillon) világrekord, így pedig már érthető az állítólagos 300 ezer svájci frankos árcédula. Ja, és mellesleg a svájci Corum óramárkát 86 millió svájci frankért megvásárolta a kínai Haidian Holdings Limited.
- A Lamborghini Aventador után egy Ferrari FF is – komolyan gondolkodtak egy Ferrari F12 Berlinetta megvásárlásában, de végül nem emellett döntöttek - csatasorba állt a dubaji rendőrségen. A szakértők ugyan továbbra sem tudják milyen célból kapott rendőrségi felségjelzést a két autó, de legalább a turistáknak lesz mivel fényképezkedni.
- Több mint 400 ezer dollárba kerül az a Chopard napszemüveg, amely Dubajban keresi gazdáját. (A világ legnagyobb luxusmárkák „nevében” (értsd licensszel) szemüvegeket gyártó cége, a De Rigo Vision szerint itt biztosan sikerül eladni, és nem csak azért mert olyan sokat süt a nap. A recept a szokásos arany és sok gyémánt.
A végére pedig egy kis videó:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.