Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrassy (5) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) auto (6) autó (99) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmeres (8) felmérés (55) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazas (7) utazás (109) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Zöld esőerdőt minden fürdőszobába!

2013.05.07. David Ogilvy

07hansi1.jpgVan, aki a frissítő zuhanyra, más a forró vízben való órákig ázásra esküszik, de egy zuhanyrózsa mindenhol kötelező darab

Elsőre talán nem is gondolnánk, de a zuhanyzás eléggé összetett dolog. A nyári záporra emlékeztető egysugaras fejzuhanyok mellett ott vannak a két, sőt a három sugárral ellátott fejek, ráadásul ott vannak a színkészletek is. Annyiféle és fajta van, ahány csokoládéból: kerek, szögletes, lapos...

A helyzet persze nem ennyire bonyolult különösen, ha tudjuk, hogy mondjuk a színkészlet alatt a falsík alatti zuhany vagy kádcsaptelep külső, látható részét kell érteni. Érdekes módon a zuhanyzóban is van új a nap alatt; a vízszintes zuhany – igen, már ilyen is van - praktikus mivoltát ugyan megkérdőjelezhetjük, de a gyártók a dizájn mellett bizony az innovációra is figyelnek.

07hansi2.jpgA saját fürdőszoba a XX. század közepéig a legtöbb helyen luxusnak számított

Ez ráadásul nem is új keletű dolog, a kézizuhanyt 1928-ban találta fel Hans Grohe, aki egyébként posztókészítőnek tanult. A Hansgrohe márkanév egyébként már több mint 100 éves, hiszen a vállalatot még 1901-ben alapította Hans Grohe. A mai napig a család irányítása alatt működő cég a már említett kézizuhany mellett számos fürdőszobai újítást is maga mögött tudhat, de igazán mindig is a zuhanyzásban volt erős. Szintén innováció a mintegy tíz éve bevezetett Raindance zuhanykollekció, amely komoly újdonságot hozott a fürdőszobába. A normál zuhanyhoz képest jelentős különbség, hogy a Hansgrohe egy különleges technológiával levegővel dúsítja a vízcseppeket, ami a korábbinál sokkal kellemesebb élményt jelent a zuhany alatt.

07hansi4.jpgA világ legjobb szállodáinak jelentős része, többek között a Mandarin Oriental (a képen) és a W Hotel is a Hansgrohe mellett döntött, nálunk pedig a Continental Hotel Budapest szobáiban található meg

Ezen felül nekik köszönhető, hogy a zuhanyzásra fogékony burzsujok a reggeli felfrissülést olyanokkal is feldobhatják, mint a RainBrain, ahol az érintőképernyő segítségével tudjuk szabályozni a zuhanyprogramokat, vagy a Raindance Select kézizuhany, ahol egy gombbal választhatjuk ki, milyen intenzitással és formában is jöjjön a vízsugár. Ez a kézizuhany-típus ráadásul nem csak több méretben – a minél nagyobb, annál jobb elvnek itt van létjogosultsága -, de fejzuhannyal együtt is elérhető, így itt már 5-féle vízsugár érkezik gombnyomásra. (A fejzuhany egyébként inkább relaxálásra, míg a kézizuhany ez utóbbi mellett a tisztálkodásra szolgál.) Ez utóbbi takarékos EcoSmart kivitelben is kapható, aminek köszönhetően 40 százalékkal, percenként 9 literre csökkenti a vízfogyasztást. A környezetvédelem ugyanis egy burzsujnak is fontos.

(Nem is olyan) apró érdekesség, hogy az EcoSmart technológia valóban „zöldíti” a fürdőszobát. Egy kétfős háztartásban, fejenként napi 5 perces zuhanyzásával kalkulálva évente 20 ezer (!) liter vízzel folyik el kevesebb, ha ilyen zuhanyfejet választunk,de a több ezer forintos energia megtakarítás mellett a széndioxid-kibocsátás is csökkenthető 130 kilogrammal. Érdemes számolgatni!

A végére pedig a jó hír - és a reklám helye - a tavaszi fürdőszoba felújítóknak/építkezőknek. Egy tavaszi akció keretében most 20-50 százalékkal lettek olcsóbbak egyes Hansgrohe színkészletek - ennél a márkánál ilyenből közel 40-féle (!) van - , ráadásul mivel az alaptest minden akciós színkészlettel kompatibilis, így a fürdőszobai zuhanyzónk stílusát elég az utolsó pillanatban eldönteni.

A zuhanyzóban egyébként alapvetően négy megoldást különböztetünk meg. A zuhanypanel egyben tartalmaz mindent, tehát a fej- és kézizuhany mellett még oldalról is vannak fúvókák. Az angolul showerpipe névre keresztelt megoldás egy kézizuhany nélküli egység, amelynek előnye viszont, hogy utólagos felújításnál viszonylag egyszerű megoldást jelent, mégis több mint egy egyszerű zuhanyfej. A zuhanyzásnál pedig az alapvetés a termosztáttal együtt szerelt zuhanyrózsa. A legelegánsabb megoldás viszont a falsík alatti szerelés mondjuk egy fejzuhannyal – igény szerint oldalsó fúvókákkal – és egy kézi egységgel, a kombinációk száma itt igazából közel végtelen.

Fotók: Hansgrohe és Mandarin Oriental

komment

Címkék: fürdőszoba hansgrohe

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr455286731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.