Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) andrassy (5) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) autó (99) auto (6) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazas (7) utazás (109) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Kaliforniában születik a legkívánatosabb Porsche 911

2013.06.23. JD Rockefeller

porschesinger06.jpgGyönyörű, nem?

Vannak műhelyek innen keletre, ahol olyan izomautókat építenek, melyek a legújabb Porschékat és Ferrarikat is lenyomják és nem csak az egyenesben - hangzott el a kulcsmondat James-től, miközben kaliforniai házának teraszán söröztünk bele a naplementébe. Az egészséges európaiság tudata persze nem engedte, hogy ezt annyiban hagyjam (“nehogy már a texasi redneckek jobban tudják, mitől lesz jobb egy autó, mint azok a gyártók, akik milliárdokat költenek évente kutatásfejlesztésre!”), mivel pedig James-t nem olyan fából faragták, hogy rövidre zárja a vitákat, ezért remekül elbeszélgettünk a különféle típusok különféle megoldásairól, miközben ránk esteledett és a sörünk is elfogyott. Mondani sem kell, egyikünknek sem sikerült meggyőzni a másikat, de talán kölcsönösen árnyaltuk egymás véleményét. Ezen beszélgetések nélkül pedig egészen biztosan nem találtam volna rá kedvenc nem-gyári Porschémra.

porschesinger03.jpg
Az amerikaiak imádják a 911-est, Kaliforniában pedig nem csak Hank Moody, de jól szituált családapák és anyukák is gyakran járnak ilyennel. A léghűtéses 911-esek technikája ráadásul még elég egyszerű ahhoz, hogy mechanikusan is könnyen lehessen javítani rajta, tartósságához pedig nem férhet kétség. Pontosan ezekre az autókra szakosodott a Los Angeles-i Singer Vehicle Design is, akik a tökéletes 911-es megépítését tűzték ki célul és alig négy évvel az alapítást követően lényegében el is érték ezt. Az alapokat a második generációs (964-es gyári kód alatt futó) 911-es sorozat adja, ami megjelenésében még nagyon közel áll az ősmodellhez, technikájában ellenben már sokkal magasabb szintet képvisel annál, ráadásul a viszonylag nagy darabszám okán az ortodox Porschésok sem vádolhatják őket történelemrongálással.

porschesinger08.jpg

A 911 by Singer megjelenéséről kizárólag szuperlatívuszokban lehet beszélni. Álmodni sem lehetne ennél impozánsabb 911-es átépítést, ami úgy tartja meg az autó eredeti hangulatát, hogy közben sokkal menőbb tárgyat készít belőle. Első körben persze mindenkit az érdekel, mi van a motortérben, csalódni pedig nem is fogunk. Az eredetileg 3,6 literes motort a Cosworth gondjaira bízták, akik alapesetben 300 lóerőt csinálnak az eredeti 247-ből, de ha kicsit mélyebb a jövendőbeli tulajdonos zsebe, akkor akár négy literig és 425 lóerőig is képesek elmenni. A képeken szereplő, New York névre keresztelt modellben egy 3,9 literesre felfúrt hathengeres boxermotor dolgozik, aminek 380 lóereje egy hatfokozatú kézi váltón keresztül jut a hátsó kerekekhez, ahol önzáró differenciálművet is találunk annak érdekében, hogy két, pontosan ugyanolyan hosszú finom gumicsíkot égethessünk a végtelen kihalt országutak aszfaltjára.

porschesinger10.jpg

A Singer - akárcsak a többi Los Angeles környéki Porsche-átépítéssel foglalkozó műhely - persze teret enged az egyéni igényeknek is, sőt. Öt eddig elkészült autójuk mind úgy hasonlítanak egymásra, hogy alapvetően különböznek, mégis ha választanom kéne közülük, egyértelműen a baseballkesztyű-üléses New York lenne a befutó. Tegyük hozzá, hogy egy egyedileg átépített veterán 911-es, ami garantáltan sokkal-sokkal jobb annál, mint valaha is volt, a tengerentúlon nem olcsó. Egy Singer-féle 911-es ára 200 ezer dollártól indul, a felső határ pedig 400 ezer környékén van. (Alapanyagot amúgy lehet hozni, de persze ők is szerezhetnek.) A New York 350 ezer dolláros ára forintra átszámolva elég rémisztő végösszeg, amiért akár egy viszonylag sokat futott Carrera GT-t is lehet kapni. Ne felejtsük azonban, hogy ez lényegében egy teljesen új autó, aminél nem kerül újabb milliókba egy féktárcsa-csere, hogy ennél komolyabb beavatkozásokat ne is említsünk.

porschesinger05.jpg

Az egyetlen komoly gond a környezet lehet: amíg a kaliforniai országutakon tökéletes élmény lehet a 911 by Singerrel csapatni, addig Magyarországon még elméletben is legfeljebb 2-3 útszakaszt találunk, ahová jól illene egy ilyen autó és azokat is csak az év egy-egy rövid szakában. Egy Singer persze önmagában is elég nyomós érv a költözés mellett.

Chris Harris ellátogatott a srácokhoz, akik megmutatták neki, hogyan készül egy 911 by Singer:

porschesinger08.jpg

porschesinger08.jpg

porschesinger08.jpg

porschesinger08.jpg

porschesinger08.jpg

porschesinger08.jpg

porschesinger08.jpg

komment

Címkék: porsche kalifornia auto

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr585374282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.