Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) andrassy (5) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) auto (6) autó (99) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmeres (8) felmérés (55) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazas (7) utazás (109) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Divatba jött a rejtőzködő luxus Oroszországban

2013.07.17. JD Rockefeller

17gum.jpgA legendás moszkvai GUM áruház.

Elmúltak már azok az idők, amikor egy S600-as, egy Kalasnyikov és emberfej-méretű D&G övcsat nélkül nem vettek komolyan egy orosz milliárdos-maffiózót. A Kalasnyikovot mondjuk még nem temetnénk, de tény, hogy a Mercedes helyett ma már a Bentley a menő és divatba jött a rejtőzködő luxus, bármennyire hihetetlenül hangozzék is.

Utóbbiról Mira Duma, a Harper’s Bazaar orosz kiadásának korábbi szerkesztője számolt be a Bloombergnek, aki korántsem mellékesen egy (korábban) befolyásos politikus csemetéje. A 28 éves Mira szerint egy nagy és csillogó márkajelzéssel ellátott tárgy lenne az utolsó, amit hordana, ellenben annál inkább rajong azokért a luxuscikkekért, melyeken nincs, vagy alig látható, melyik divatház követte el. És amik jellemzően a nagy és csillogó márkajelzéssel ellátott daraboknál is drágábbak.

Az új orosz burzsujgeneráció igénye és a luxusmárkák törekvései szerencsére egybevágnak, ami persze korántsem a véletlen műve. Nem kérdés, hogy a luxusmárkáknak kiemelten fontos az orosz piac, a tendenciákból pedig az is jól kiolvasható, mennyire. Tavaly 6 százalékkal nőttek eladásaik Oroszországban, ami egyrészt magasabb a korábbi évben tapasztalt 4,6%-nál, másrészt nagyságrenddel jobb a nyugat-európai -1%-nál. Az Euromonitor adatai szerint persze az oroszok növekedési üteme még így is messze elmarad a kínaiakétól, annál viszont még ez is sokkal kiszámíthatóbb piacnak tűnik.

A legnépszerűbb orosz luxusmárka továbbra is a Gucci, aminek tavalyi eredménye még nem ismert, de 2011-ben több mint 200 millió dolláros forgalmat bonyolítottak. Dobogós lett a Donna Karan és a Louis Vuitton, amiket az Hermés és a Prada követ. Mindehhez tegyük hozzá, hogy a gazdag oroszok mai napig inkább külföldön vásárolják meg luxuscikkeiket, vagyis ők azok, akiknek véleményét és igényeit egyetlen luxusmárka sem hagyhatja figyelmen kívül. A további növekedést pedig nemigen hátráltatják anyagi körülmények: amíg az ezredfordulón 158 ezerre becsülte a milliomos háztartások számát a Boston Consulting Group, addig 2011-ben már 180 ezernél tartottak. A becslés pedig inkább alá-, mint fölé lő.

komment

Címkék: orosz divat

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr125409379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.