Igazán soha nem értettem, hogy itthon miért nem igazán látni lakóhajókat. (Különösen annak fényében, hogy a Duna szeli ketté a fővárost.) Olyat meg különösen nem, amit egy burzsuj jó szívvel elfogadna. A mellékelt példány viszont teljesen vállalható, igaz, Londonból időbe telik átúsztatni. Az elhatározás mellé persze még szükség van 1,65 millió angol fontra, mintegy 570 millió forintra is egy igazi luxususzályhoz.
Az eredetileg holland szénszállító bárka - 400 tonnát is elbírt - ráadásul nem is fiatal, hiszen először 1959-ben került vízre. A közel 40 méter hosszú Vega IV felújított állapotban erre azonban már semmi sem utal, ellenben a hajón 213 négyzetméternyi alapterületen most van három hálószoba, egy teljesen felszerelt konyha, nappali bárral és kandallóval, gardrób, valamint kompromisszumok nélküli fürdőszoba káddal és külön zuhanyzóval, a padlófűtés vagy a házimozi rendszer pedig már csak hab a tortán. Emellett persze említést érdemel a mintegy 68 négyzetméter fedélzet is.
Amennyiben mégis marad Londonban, akkor Hotel Rafayel által nyújtott szolgáltatásoknak köszönhetően igénybe vehetünk saját komornyikot, de szobaszerviz sem okoz majd gondot, ráadásul használhatjuk a hotelben lévő szépségszalont, edzőtermet vagy akár a helikopter-leszállót is. Ebből néhányat talán a Duna-korzón lévő valamelyik ötcsillagos szállodával is le lehetne beszélni.
A legjobb, hogy a hírek szerint a hajó akár saját erejéből is képes a mozgásra, tehát a változatos környezet újabb indok lehet a vásárlás mellett. A sebessége persze nem túl nagy, óránként mindössze 10 mérföld, de hát egy ilyennel ki akar sietni. A kikötői díj Londonban egész baráti, éves szinten 10 500 fontból meg is úszhatjuk a dolgot.
Az ötlet egyébként egy ígéretes londoni ingatlanfejlesztés, az Oyster Pier projekt keretében ráadásul további hajókat terveznek vízre bocsátani. Tíz hely van ugyanis abban dél-londoni kikötőben, ahol a hajók horgonyozhatnak. Az ígéretek szerint a most bemutatott példány mellett 6-8 hónap alatt teljesen személyre szabott uszályt is készítenek, de az indulóár legkevesebb 1,5 millió font lesz. Egészen pontosan ezért a pénzért csupán 60 évre béreljük a hajókat!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.