Előkerült Ferruccio Lamborghini Rivája. Tudtátok, hogy volt neki? Én sem. Pedig a traktor-, és sportautó-gyáros bizony rendelt magának egy csodaszép Aquaramát, kerek 45 évvel ezelőtt. Némi extra kérése persze akadt, aminek megfelelően nem egy, hanem két motor van benne és mindkettő saját tervezésű.
A Lambo-féle Aquaramába a korabeli csúcsmodell 350GT-ből származó négyliteres V12-est pakolták, a megfelelő menetteljesítmények érdekében rögtön kettőt is. A vérbő olasz sportmotor darabja 350 lóerőt tudott, de eredetileg volt belőle olyan prototípus is, ami 3,5 literből 400 lóerőt hozott ki - 11 ezres fordulatszám mellett. A gyári tesztpilóták megesküdnek rá, hogy azzal is gond nélkül el tudtak menni bő 60 ezer kilométert, mindemellett csak örülhetünk annak, hogy végül egy - vagyis két - kiforrottabb konstrukció került a Riva motorterébe.
A különleges Aquarama elkészítéséhez alig három hónapra volt szükség 45 évvel ezelőtt, aminek fényében különösen pikáns, hogy az egyetlen példányban létező hajó felújítása három teljes évig tartott. Az 1993-ig folyamatosan használatban lévő Lambo-Rivát persze lényegében újra kellett építeni, a nagyobbik gondot azonban éppen a motorok jelentették. Azoknak ugyanis nem csak, hogy hűlt helyüket találták, de csak az egyik hollétéről volt némi fogalmuk és azzal sem voltak sokkal beljebb. Ferruccio Rivájának egyik V12-ese ugyanis a Lamborghini Múzeumban volt kiállítva, az olaszok pedig a világért sem akarták kivenni a tárlatból. A problémát végül drágán oldották meg: a gyári múzeumtól kölcsönkérték az eredeti motort, darabjaira szedték azt, majd legyártották még kétszer ugyanazt. Így már valamivel érthetőbb, miért tartott a felújítás három évig.
Hogy megérte, az nem lehet kérdés. A hajó végsebessége elérte a 48 csomót (közel 90 km/órát), a tesztelésen pedig ugyan csak olyan finoman bántak vele, ahogyan egy három évig épített veteránhajóval bánni lehet, két perc után azonban olyat hallunk a videón, hogy attól garantáltan leesünk a székről:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.