Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrassy (5) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) auto (6) autó (99) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmeres (8) felmérés (55) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazas (7) utazás (109) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Ez lehet az új Concorde

2014.07.22. JD Rockefeller

aerionas2supersonicbusinessjet.jpg

Immár több mint tíz éve annak, hogy nincs Concorde, ezzel együtt a szuperszonikus utasszállítás is parkolópályán van. Bő évtizednyi szünet már semmilyen iparágban nem véletlen; a Concorde-nak nem elsősorban azért nincs utódja, mert nem lennének képesek hasonló gyorsaságú, a hetvenes évek műszaki színvonalánál jóval fejlettebb gépet készíteni, hanem azért, mert abban a formában már nincs rá igény. A Párizs-New York távolságot a négyórás szintidőn belül teljesítő gépnek azért még jutna hely a palettán, csak nem egy száz férőhelyesnek, hanem egy jóval kisebbnek, ami akkor indul, amikor tulajdonosa óhajtja.

aerionas2supersonicbusinessjet-3.jpg

Egy szuperszonikus magánrepülő annyira menőnek hangzik, hogy csak szurkolni tudunk megvalósulásáért. Az Aerion Corporation koncepciója nem új, egyszer majd talán megvalósuló modelleket pedig már korábban is szállított a cég. Az Aerion AS2 kicsit másnak tűnik, még ha a 2021-re tervezett gyártás lehetetlenül távolinak tűnik is. Az utóbbi éveket a szélcsatornában töltötték a mérnökök, nem eredménytelenül, hiszen az AS2 egyszerre lett gyorsabb és takarékosabb elődeinél. Előbbi ezzel elérheti a hangsebesség 1,6-szorosát, ami ugyan elmarad valamelyest a Concorde-étól, de így is elég a négyórás Párizs-New York úthoz. Optimális utazósebességei a hangsebesség 0,95, illetve 1,4-szerese, előbbi azon országok felett hasznos, ahol tiltják a hangsebesség feletti repülést.

aerionas2supersonicbusinessjet-6.jpg

A viszonylag alacsony fogyasztás nem elsősorban az üzemeltetési költségek, sokkal inkább a hatótávolság miatt fontos. Utóbbi az Aerion szerint most 8800 kilométer, de nagyon szeretnék azt 9000 fölé tornázni. A korábbi koncepcióhoz képest a meghajtás is változott: amíg eddig elvben két nagyobb hajtóművet használtak, addig most három kisebb mellett voksoltak, ami elvileg csendesebb és takarékosabb működést tesz lehetővé.

aerionas2supersonicbusinessjet-1.jpg

A magán-Concorde persze még a privát jetekhez képest is baromi drága lesz. A jelenlegi hírek szerint jó esetben is százmillió dollárt kell majd érte fizetni, ami majd’ kérszerese a jelenlegi legjobb magángépnek tartott Gulfstream G650 árának. Az előzetes piackutatások szerint mégis lenne kereslet legkevesebb 600 darabra, ami még akkor is elképesztő eredmény lenne, ha mindezt 20 év alatt tervezik eladni. Bugatti Veyronból például összesen 450 darabot gyártanak és bár lassan tíz éve készül, még mindig van belőle megvásárolható. Igaz, ennek végsebessége alig negyede az Aerion magángépének, cserébe viszont századannyiba kerül.

komment

Címkék: magánrepülő magángép

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr586534553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.