Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) andrassy (5) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) auto (6) autó (99) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmeres (8) felmérés (55) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazás (109) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Cukrászdába mennek a luxusmárkák

2014.12.29. JD Rockefeller

01_marchesi_01a.jpg

Heteken át hosszú sorok kígyóztak a milánói Pasticceria Marchesi előtt. A város lakói rég hozzászoktak ehhez, hiszen egyetlen jó olasz család asztaláról sem maradhat el a panettone karácsonykor, a kétszáz éves kávéház-cukrászdában pedig még helyi viszonylatban is kiemelkedő a minőség. Egy apróság ugyanakkor mégis megváltozott a tavalyi karácsonyhoz képest: a bevételek jelentős része idén már a Pradát gyarapítja.

A luxusmárka tavasszal vásárolta fel a Pasticceria Marchesi 80 százalékát és nem ők az egyetlenek, akik a gasztronómiában látják a növekedési lehetőséget. Hogy ne menjünk messzire, az LVMH-konszern szintén egy milánói cukrászdával, a Covával bővítette portfólióját tavaly, Renzo Rosso, a többek között a Marni mögött álló befektető pedig megvásárolta az egyelőre kevésbé ismert, ám nagy lehetőségeket rejtő olasz BioNatura biobolt-hálózatot. És ekkor még egy szóval sem említettük a kisebb-nagyobb borászatok felvásárlását, amiből szintén akadt idén jó néhány.

A sokat látott olaszok szerint ez pontosan ugyanaz a folyamat, ami a nyolcvanas években a divatvilágban zajlott és valóban akadnak hasonlóságok:

  • Ezek a márkák családi tulajdonban vannak
  • Viszonylag szűk körben, de kiváló hírnévnek örvendenek
  • A maguk területén világelső minőséget produkálnak

caffe-cova-milan.jpg

Az olasz gasztronómia ráadásul nagyot megy az elmúlt években: 2007 óta 27 százalékkal nőtt az export, plusz olyanok tolják a szekeret, mint a Nutellát is jegyző Ferrero, a száraztészta-király Barilla, vagy a Rana, ami a friss tészták világpiacának 40%-át adja. A Prada, illetve az LVMH első lépése nem is lehet kérdés: új üzleteket nyitnak a világ más pontjain. A Prada hamarosan Dubajba, Hongkongba és Tokióba viszi a Marchesit és Bernard Arnault-nak is hasonló tervei vannak a Covával (Hongkongban már ott is vannak).

A vásárlói kör bővítési potenciálja pedig hatalmas, hiszen alighanem többen vennének olykor-olykor mondjuk egy tízezer forintos kalácsot, mint egy 300 ezres táskát.

komment

Címkék: olasz cukrászda milánó lvmh prada

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr557019103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.