Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrássy (53) andrassy (5) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) autó (99) auto (6) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmeres (8) felmérés (55) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazas (7) utazás (109) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Álomállás itthon? Legyél Te is presztízsmárka menedzser!

2015.09.03. Warren Buffett

150903oekepzes1.jpg

A pesti luxus most ugyan halott, de van esély a feltámadásra. Egyelőre vannak, akik még bíznak benne – egészen pontosan abban, hogy mások áldoznak egymillió forintot arra, hogy megtudják mi is az igazán fontos egy luxusmárkának. Egy hónap és elindul hazánk első presztízsmárka menedzser képzése.

A kontinensen Nagy-Britanniában, vagy Svájcban természetes, de nálunk mindenképpen bátor vállalkozás ilyen szakot indítani. Az Óbudai Egyetem hiánypótlónak nevezi a képzést és bár a kincstári optimizmusuk érthető, de ők talán elég régen jártak az Andrássy úton vagy a belső kerületekben. A boltbezárásokról már elég régóta cikkezünk, és most a legnagyobb öröm, hogy Vajna Tímea családi segédlettel ma nyitja meg a hivatalosan Dorottya Diamond Palace gyémántpalotát a szentendrei Caprice tulajdonosával közösen.

Az ötletre visszatérve mi egy picit szkeptikusak vagyunk. Elsőre jól hangzik, hogy a szak elvégzése után nemzetközi cégek marketing és kereskedelmi részlege lesz majd a munkahelyünk, esetleg hazai vagy külföldi tervező team-ek menedzserei, nemzetközi presztízsmárka licence-partnerei, vagy éppen divat- és reklámügynökségek vezető munkatársai lehetünk. Kérdés viszont, hogy valójában mit is ad a két félév után – a papíron kívül – az iskola.

Az ígéretek és jó néhány dolog egyfelől biztató: a szakot az Óbudai Egyetem indítja, akkreditált (és regisztrált) a képzés, az elmélet mellett erős lesz a gyakorlati rész (ez utóbbi miatt ígérnek komoly networking-et is), és a végén kapunk egy papírt, amin az áll majd, hogy presztízsmárka-menedzser szakember. Nem rossz, hogy elvárás a diploma, ami azért némi szűrőt jelent.

Ez utóbbit persze megteszi a tandíj is, hiszen a két félévre összesen 920 ezer forintot kell kifizetni. A kurzus tehát nagyon nem olcsó, ennél kicsivel kevesebbe kerül egy főiskolai Executive MBA Pr/marketing végzettség és ugye a mi presztízsszakunk még nem tett le semmit az asztalra. A szkepticizmusunk oka, hogy egyelőre csupán a Mercedes-Benz lett megnevezve, mint együttműködő márka, de állítólag lesz divat- és ékszermárka is. A kisördög viszont a részletekben rejlik: egymillió forintért bizony az a fontos, hogy kik csatlakoznak még partnerként a szakhoz és hogy valóban az első vonalból érkeznek-e a cégek.

Az oktatók között elismert szakemberek vannak, de a nevek nem ismerősek a hazai luxus világát jól ismerőknek. (Egészen pontosan nekünk.) Ettől persze még lehetnek jó oktatók, de a hitelességét a kurzusnak nem ez adja. A tegnapi sajtótájékoztatón Saághy Elam Ágnes, a The Budapest Institute of Business and Protokol Studies igazgatója elmondta, hogy az elindítást féléves igen komoly munka előzte meg. A hölgy a feltehetően komolyan kivette részét az ötletből és a megvalósításból, és elsőre az sem rossz, hogy tíz évet töltött külföldön (Nagy-Britanniában, Hollandiában és Kínában), jelenleg pedig elvben kommunikációs és protokoll tréningeket tart cégével itthon a vállalati szférának.

Az ígéretek szerint a különböző helyeken azért önállóan is fellelhető tantárgyakat itt keretbe foglalják majd, ami komoly pluszt jelent. Így ezek között lesz egyebek mellett kultúr- és stílustörténetet, márkaépítést és arculattervezést, marketingkommunikációt és reklámpszichológiát is tanulnak a hallgatók a képzés során, és neves márkák műhelyeiben vesznek részt gyakorlati órákon. Ha egy éven át akad kéthetente szabad péntek (4 óra) és szombat (2*4 óra), és még a pénz is meg van hozzá, akkor ne habozzunk! Tömegtermelést nem akarnak, a tervek szerint 20 főben maximalizálnák a létszámot (ha többen lesznek, akkor jön majd a keresztféléves képzés), azt viszont sajnos nem tudjuk, hogy hol van a minimum, amivel még elindulnak…

A tanítás október 2-án kezdődik, a leendő hallgatóknak szeptember 25-ig van lehetőségük jelentkezni. Mi tényleg szorítunk nekik!

komment

Címkék: budapest oktatás magyar andrássy

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr407757042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.