Hirdetés

Hirdetés

Burzsuj

A név kötelez? Ósdi jelszó. Inkább talán a pénz kötelez. Mégsem mindegy, hogy mire költesz, ha már egyszer szert tettél egy komolyabb vagyonra. A többség számára csupán alig ismert életvitelbe próbálunk meg bepillantást engedni, ami Magyarországon a mai napig tabu témának számít. Hisszük, hogy érdekes, kevéssé, vagy egyáltalán nem ismert hírekkel tudunk szolgálni, amik nem merülnek ki a Swarovski kristályban és az aranyozott sokmilliós iPhone-ban.

Blog.hu Premium Selection - Hirdetésre ajánlott blog

Kapcsolat

Lemaradtunk valamiről? Írd meg!

 

Címkék

007 (6) abramovics (10) afrika (8) airbus (5) airfrance (11) ajándék (11) alkohol (10) amerika (101) andrassy (5) andrássy (53) anglia (39) angol (11) apple (10) arab (12) arany (6) armani (18) árverés (7) astonmartin (6) aukció (66) autó (99) auto (6) ázsia (14) balc (39) bank (8) befektetés (13) bentley (18) bicikli (5) bor (31) breitling (6) brit (20) buda (6) budapest (94) bugatti (14) burberry (15) burzsuj (167) bútor (10) carlosslim (5) cavalli (6) chanel (11) christies (13) design (13) dior (7) divat (79) dubai (14) dubaj (7) dupont (5) egyetem (5) ékszer (12) építészet (5) érdekesség (254) étterem (39) facebook (8) felmérés (55) felmeres (8) ferrari (40) film (6) florida (7) forbes (38) francia (53) fürdőszoba (5) gasztro (15) gasztronómia (33) gazdaság (8) golf (14) gucci (16) gyerek (7) hajó (59) hansgrohe (6) harrods (11) hazai (5) hermes (23) hongkong (5) hotel (93) ilbacio (5) ilbaciodistile (8) india (13) ingatlan (221) intel (5) ipad (5) ital (13) jacht (61) jaguar (5) jamesbond (6) jameslist (7) japán (8) játék (13) jófej (5) jóhely (12) jótékonyság (18) kalifornia (8) karácsony (23) kastély (6) kávé (5) kiállítás (8) kína (53) klm (5) klub (5) konyak (6) könyv (13) közelkelet (6) kultúra (8) kutatás (11) kutya (10) lamborghini (16) laptop (5) lasvegas (6) legdrágább (17) leggazdagabb (9) lista (69) london (61) louis (11) louisvuitton (44) luxus (21) luxusipar (6) lv (14) lvmh (29) magángép (9) magánrepülő (10) magyar (141) magyarország (10) mercedes (8) mexikó (5) miami (9) michelin (5) milánó (7) milliárdos (22) milliomos (6) mobil (11) monaco (9) montblanc (5) moszkva (11) művészet (11) múzeum (6) neimanmarcus (7) német (7) newyork (39) nyaralás (10) nyc (28) oktatás (8) olasz (57) olaszország (12) öltöny (6) óra (78) orosz (59) parfüm (10) párizs (21) pezsgő (10) politika (6) porsche (14) prada (11) privatejet (7) putyin (5) ralphlauren (5) rekord (10) repülés (20) repülő (34) repülőgép (17) repülőtér (7) riva (6) riviéra (6) rolex (8) rollsroyce (22) róma (5) ruha (8) samsung (15) sothebys (20) spanyol (5) sport (9) statisztika (7) svájc (17) szálloda (64) sziget (21) szolgközl (5) szovjet (6) tagheuer (10) társadalom (10) tech (5) telefon (31) tenger (8) tengeralattjáró (5) tiffany (5) toplista (11) turizmus (86) tv (6) usa (56) utazás (109) utazas (7) üzlet (9) vagyon (6) vásárlás (6) versace (11) vertu (19) veterán (5) vonat (11) vuitton (10) wallstreet (5) wealthx (5) whisky (9) wsj (6) yacht (9) +

Burzsuj-tanfolyam: First Class és társai

2015.12.02. David Ogilvy

20151202first.jpg

Egy tengerentúli út ma már egyáltalán nem kell, hogy kimerítő legyen, így az is elképzelhető, hogy a 8-10 óra után viszonylag frissen szálljunk le a repülőgépről. Ehhez persze legjobb az első osztály – ilyen távra egy burzsuj csak ott utazik, de érdemes megnézni, milyen lehetőségek vannak még a turistaosztály mellett?

A tanórán a szemléltető eszköz ezúttal egy Boeing 777 lesz. Az immár 20 éves konstrukció igen megbízható és kedvelt modell, idén októberig 1346 darabot szállítottak ki az egyes változatokból, de még további 535 darabra van már szerződés. Az Air France kötelékében a hosszú távú járatokon több olyan változat is repül, ahol mind a 4 szolgáltatási osztály (economy, premium economy, business, first) megtalálható, így tökéletesen megfelelő a célnak. Na, és persze a weboldalukon a Google Street View segítségével konkrétan be is járhatjuk az egész gépet. Ez bizony egész jó móka!

A légitársaságnál egyébként mindössze három géptípuson van mindegyik választható opció, a 777-200ER (251 ülés) mellett a 777-300ER (303 ülés), valamint az Airbus 380-800 (516 ülés) fedélzetén lehet minden kategóriából választani. Az utazóknak jó hír, hogy a 777 esetében nemrég újult meg a fedélzet, és jövő márciusban már 30 ilyen Boeing közlekedik 28 állomásra a párizsi Charles de Gaulle reptérről.

Economy Class

Ne szóljuk le, hiszen amennyiben inast vagy éppen nevelőnőt is magunkkal viszünk az útra, neki is utazni kell valahol. A kísérőszemélyzet unatkozni biztos nem fog, minden fejtámla kapott egy 9 hüvelykes érintőképernyős nagyfelbontású képernyőt, amelyen mintegy 1000 órányi zene, film, és játék fut majd. (Ehhez egyébként van usb-port is, így saját filmet is vihetünk.) Érdekesség, hogy már itt is biztosított az áramellátás az utasok számára, így használhatunk laptopot is.

Az autók esetében már megszokott, hogy egy kategórián belül a fejlődés centiméterekben is mérhető, tehát egyre nagyobb hely van belül. Nincs ez másképpen a levegőben sem, a lábtér itt is nőtt 2,5 centiméterrel, ami egy 10 órás útnál kifejezetten jól jöhet, akárcsak az, hogy a karfa teljesen behajtható az ülésbe. A légitársaságok közül szinte mindenki azzal jön, hogy az egyre újabb ülések ugyan folyamatosan vékonyodnak, de cserébe legalább egyre kipárnázottabbak. Ez itt sincs másképpen, csak itt a fejrész is többféleképpen állítható. A menü dizájnos étkészletben és evőeszközökkel érkezik, és az ide jegyet váltó földi halandóknak felszolgálnak pezsgőt vagy bort is.

20151202economy.jpg

Ez van a csomagban

Premium Economy Class

Az előbbieket ráadásul lehet még fokozni. Ebben a kategóriában már 12 hüvelykes a képernyő, de akad számos tároló rekesz, és egy helyes kis olvasólámpa. Az ülések és a fejtámla még kényelmesebb, sőt itt 40 százalékkal több a tér. Ennek is köszönhető, hogy itt valóban kényelmesebben lehet aludni, a külön lábtartónak hála majdnem ki lehet hozni egy kicsit ferdén egy közel vízszintes pózt, így nem véletlen, hogy tollpárna és takaró is jár. Sőt, még egy hasznos kis csomagot is kapunk, amely szinte már szállodai bekészítéshez hasonlít: van benne fogkefe és fogkrém, szemtakaró és füldugó, zokni, valamint a fejhallgatóhoz fülpárna. Az italválaszték széles, és itt az étkezés során már komplett menüből lehet kiválasztani a fogásokat. Néhány éve még ilyen volt a business osztály a repülőgépeken!

151202premium_economy.jpg

Itt pedig ez

Business Class

A fejlődés viszont megállíthatatlan, így mostanra elértünk oda, hogy a Business Class nem jelent mást, mint saját kis privát szférát az utazás során. A kialakításnak köszönhetően valóban elszeparált (is lehet) az ülés, amely szükség szerint ággyá alakítható (nagyobb párnával és paplannal), de kapunk egy tükrös kisszekrényt és egy viszonylag normális méretű asztalt is. Az alvás így kifejezetten kényelmes, az ébredés pedig stresszmentes, a kellemes időtöltésről pedig itt már 16 hüvelykes szórakoztatóközpont gondoskodik, amelyhez egy érintőképernyős távvezérlő jár. A bekészítés két csomagból áll, természetesen az előző osztályhoz képest minden egy kicsit szebb és jobb. A fogkrém már Colgate márkájú és van hozzá szájvíz is, van fésű és cipőkanál, de adnak Clarins hidratáló arckrémet, sőt, ha kell borotválkozó szettet is. Az ételválaszték ezen a szinten már fine dining, a menüket Michelin-csillagos séfek állítják össze.

20151202business2.jpg

First Class

Az Air France esetében csak szerényen La Premiere néven fut. Ez valóban egy másik dimenzió, amely típustól függően 4-9 helyet jelent. Itt lényegében egy saját kis lakrészről – igen, ez saját 3 nm2 a felhők felett! - van szó, ahol még vendéget is fogadhatunk. A folyosótól saját függönnyel, az utastársunktól pedig fallal elválasztható részben helyet kapott egy vendégfotel is, már ha nem éppen ágyrészként funkciónál. A kényelem mind ülve, mind fekve – a teljes hossz 2 (!) méter és valóban meg kell ágyazni lefekvés előtt - tényleg első osztályú. Takaró és párna külön van a nappali és az éjszakai "üzemmódhoz".

20151202first2.jpg

Az útra komplett Givenchy készletet is kapunk, a már korábban felsoroltak mellett többek között akad ajakbalzsam, hidratáló arc- és kézkrém, valamint szemkörnyékápoló, ráadásul nem termékminta méretben. A filmek és a zenék persze ugyanazok, mint turistaosztályon, de a képernyő átmérője itt 24 hüvelyk, ami ugye 61 centiméteres képátlót jelent, a fejhallgató pedig Bose márkájú. Az elektromos kiállásból rögtön két darab is jut, ráadásul minden lehetséges régió csatlakozóformátumát képes kezelni. A franciák szerint a gourmet kínálatot még tovább lehet fokozni, ha 3 Michelin-csillagos séf főz, ennek köszönhetően a normál méretű asztalon a porcelán tányéron felszolgált ételek igazi ízorgiát eredményeznek. Nem vitás, hogy mindehhez igazán jól illik a felszolgált Veuve Clicquot pezsgő.

20151202first3.jpg

 

komment

Címkék: repülés repülő boeing repülőgép airfrance firstclass

A bejegyzés trackback címe:

https://burzsuj.blog.hu/api/trackback/id/tr728132566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.