A távol-keleti hamisítóknál már csak egyvalamit gyűlölnek jobban a luxusmárkák: az eBay-t, ami lehetőséget ad arra, hogy az egész világon árusíthassák azokat. Valljuk be, mi is morcosak lennénk, ha az évtizedek-évszázadok alatt töménytelen pénzből felépített márkánk logójával kezdenének el árulni a miénkhez elsőre nagyon hasonló holmit, az eredeti termék árának töredékéért. Nem beszélve a vásárlókról, akiket - főleg a tapasztalatlanabbakat - azért olykor zavarba lehet hozni egy-egy termék eredetiségével kapcsolatban. Igaz, olyanok is szép számmal akadnak, akik tudatosan a drága látszatot keresik a lehető legolcsóbban - nos, róluk inkább ne mondjunk semmit.
Aki azonban szeretne jobb áron, esetleg már nem kapható dologhoz hozzájutni, annak mostantól nem kell félnie az átveréstől - legalábbis abban az esetben, ha Guccira fáj a foga. Ma indítja be hivatalosan a Christie’s és a House of Gucci első hivatalos online piacterét, ahová kizárólag többszörösen ellenőrzött eladók kínálhatják portékáikat. Az eBay-hez hasonlóan itt is írhatnak szöveges értékelést és feltölthetnek fotókat az eladni kívánt termékről, aminek aztán szakértők megállapítják a hozzávetőleges értékét. Az eddigi hírek szerint licitálásra csupán abban az esetben kerülhet sor, ha a vevő úgy dönt, hogy egy Christie’s aukción kívánja értékesíteni Gucciját, az oldalról fix összegért lehet vásárolni. A márka vásárlóközönségének ismeretében ez a lehetőség elsősorban a kollekció hiányzó és már nem kapható darabjainak beszerzésére lesz hasznos, a diszkont árat és az azzal járó izgalmat továbbra is az eBay-en kell keresni.
A Gucci erőforrásait azonban csak marginálisan köti le az online áruház megnyitása, sokkal inkább a jövőre Firenzében megnyíló önálló múzeumukra koncentrálnak. Szeretnék ugyanis bemutatni az addigra 90 éves márkát teljes mélységében, ami a számtalan kollekció ismeretében nem lesz kis feladat. Ráadásul egyáltalán nem tűnik elképzelhetetlennek az sem, hogy pont a webáruház hirdetései között találnak meg örökre elveszettnek hitt darabokat, melyek végül nem egy elegáns partin, hanem egy múzeumi vitrinből köszönnek majd vissza a márka rajongóira.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.